torsdag kväll

Hej och hå alla vänner.
Nu har jag kommit hem från min cellgitsbehandling..Det är den första av sex.Men jag kommer också att efter den tredje behandlingen få en scan så att dom ser om det hjälper eller inte..Träffade en del trevliga damer idag. Det gjorde jag för all del förra året också..Träffade Maggie som låg inne på sjukhuset med mig under påsken. HOn är rätt trevlig och vi har lite samma tänk. Så hon är helt klart rolig att prata med..Cath min sköterska..frågade om jag ville ha en ny peruk..Jag har ju den kvar sen förra året..Men jag vill nog ha en ny ändå. Med kortare hår eftersom jag inte har lika långt hår som jag hade förra året..Men jag har desto tjockare och mer och lockigare. Troligen kommer jag att tappa håret igen. Men jag har med den önskan varje dag som jag mediterar och visuliserar att jag inte tappar det..Det är i och för sig inget stort probklem:Men för första gången har jag tjock fint hår..hahah..Ja ja..det ordnar sig väl med det..
I dag när jag kom hem  så hade jag ett paket från Ebay...hade vunnit en auktion där med knappar...Men jag förlorade två fina förvaringsboxari sista minuten..Men det var väl inte meningen att jag skulle ha dom  då  antar jag..Har ännu ett bud som går ut senare ikväll på en jättesöt sy box..Har lite myxket i den jag har nu och har svårt att stänga locket..Men jag får säga att det är rätt kul med denna möjlighet att handla..Har vunnit en del fina tyger som jag är nöjd med får jag säga..Laura Ashley...det gillar jag för jag hade  aldrig haft råd att köpa något från hennet till original pris..Så jag sitter där och kollar en hel del..Men nu ska jag snart ta tag i saxen och klippa ut lite kläder till tre harar och en ängel. Vet inte hur det går att sova idag.Får ju steroider att ta för illamåendet och det gör att jag inte sover de första dagarna efter behandlingen..Men jag har sömnpiller men det är inte alltid det hjälper..Så det är nästan som om man är lite manisk..haha..Men det går ju över inom några dagar så det är väl inte så farligt egentligen.Och jag har inget jag måste upp till på morgonen heller för den delen. Ska snart stoppa i mig en tablett mot illamående.Det blir en hel del tabletter de första dagarna också efter en behandling. Men det har gått bra förut så det ska gå bra igen tycker jag..Vädret idag har varit varmt tror jag..Det var varmt och soligt när vi åkte iväg i morse..Men sen har jag ju suttit inne hela dagen så jag vet inte ..Men när jag for hem så var det varmt när jag gick ut till bilen ialla fall..Tror det ska bli sämre imorgon igen..Tyvärr..Pratade med Piba nu och det ska bli fint därhemma hela helgen hörde jag..Det är ju kul för på lördag gifter sig min systerdotter..Jag är ju bjuden också men kan av förklarliga skäl inte delta. Men jag önskar dom allt gott och har skickat kort och present. Men det hade ju varit roligt att få vara med också.:Men det var väl inte meningen då..
Piba hade klippt gräset idag med den nya klipparen..Han var nöjd med den ..Vi hade tidigare två ute i skjulet..En fungerade inte..Men den andra tror jag Piba körde slut på under sommaren ..Vi flyttade ju till huset och ingen hade tagit hand om gräset eller trädgården på en evighet..Så han körde mest varje dag..Och det blev väl för mycket för den stackars gräsklipparen..haha..
Jag kommer inte att kunna åka hem till Sverige förrän fram i oktober tidigast tydligen..Men jag får vara glad om jag kan åka hem då..Kanske fira jul hemma igen..Har inte gjort det på några år.:Jag saknar julskinka..riktig som vi har...men framförallt julmusten..Det längtar jag riktigt mycket efter faktiskt..SÅ det är ju en sak att se fram mot då när jag inte kan åka hem just nu..Det blir säkert bra tror jag..Har inget mer att berätta just idag...Men jag är tillbaka imorgon igen..Sätter in en bild på hur jag såg ut förra året utan håret..haha..Var lite som Brittney Spears..Till dnästa gång....njut av livet...Kram Lena

Kommentarer
Postat av: xtra dotter

Hejhej!
Nej jag har inte slutat blogga. Bara lite dålig på att uppdatera :( Försöker bättra mig, men som du vet är jag en upptagen kvinna :P
Hinner inte skriva så mycket mer, mina barn tjatar på mig att gå ner till dammen och mata ankorna, så det är väl dax att ta tag i det :)
Hoppas allt är bra! Kramar

2008-05-30 @ 12:11:14
URL: http://pyretma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0