bröllop

Hej igen. Idag gifter sig min underbara systerdotter Sofia med Anders Karlsson i deras väns trädgård. Jag fick telefon från min lilla syster idag..Och halv tio var det redan 26 grader varmt i skuggan..Så jag hoppas verkligen att det har varit en fin akt i trädgården. Sen fortsatte själva mottagningen med mat och dryck på restaurang Strand eller vad det nu heter..Det ligger nere vid Trollhätte kanal.Jag var ju också bjuden men kunde ju inte komma pga min cellgiftsbehandling. Men dom gifter ju sig ändå ...haha..Men jag har allt varit med dom i tankarna hela dagen. Hon är lite speciell för mig Sofia..jag har ju ingen dotter själv så hon har fått bli det..Liksom min stora systers dotter Maria..Det är också en underbar tjej som jag känner så himla starkt för..Och även hennes man Erik..Dom fick en dotter i oktober som heter Moa..Jag har inte fått träffa henne ännu..Men jag har fått så många fina bilder på henne::Hon är så himla söt alltså..Så jag ser verkligen fram mot när jag kan få åka hem och få träffa henne på riktigt..I dag gick jag upp ganska tidigt igen..Och jag har sovit hela natten utan tablett..Det är inte så vanligt när jag är tvungen att ta steroider.Men dom är slut nu så det ska väl gå bra i natt igen då..Det är bara något man får de första dagarna efter en behandling. Jag var pigg igår och jag är pigg idag..Idag har jag kört runt med dammsugaren..För det behövdes verkligen..Jag syr ju mycket...Och det är inte lönt att dammsuga efter varje gång.Men idag blev det gjort..Sen tog jag resten av huset..Ja det låter ju stort..haha..MEn det är bara tre små rum och ett pyttekök så det tar inte så lång tid..Som tur är..Jag har fått några paket idag..Jag vann på auktion på Ebay..Det är himla roligt..Så idag om det en bag från Laura Ashley..jättesöt.:Den tänkte jag ha när jag åker på behandling för då har jag med mig bok tidning och lite annat smått och gott..Jag fick också en sybox..Jättesöt..Men den var lite mindre än vad jag hade trott..Men det gör inget för jag kan få ner lite bröte i den ändå..Jag börjar få så mycket sy grejor runt om här.Och jag vill ha ordning på det..Men det är svårt..Har ingenstans att förvara det..Så det får bli nästa steg..Får försöka lägga undan lite pengar så jag kan få ett vettigt upplägg på rummet här.Det är inte så roligt att ha en massa stående på golvet och sen ovanpå garderoben..Jag vet hur jag vill ha det i huvudet .Men jag tvivlar på att Foss har energi för att spika ihop det till mig..Så jag har hitta lite alternativ i stället..Får se om det kan bli så som jag har tänkt då..Det ger sig när den dagen kommer..Innan det ska köpas möbler så ska det först målas ändå..Så jag får försöka ta mig samman någon dag och ta ner alla tavlor och limma lösa tapetändar..För jag tänker måla över tapeten..IGen..fniss..Det blir säkert bra ..Det tror jag..Ja...det var väl allt för idag skulle jag tro..Önskar er en trevlig lördag kväll från ett halvklart Newbiggin by the sea..Kram Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0