äntligen tillbaka

Hej igen alla ni som är därute.Nu är jag här igen.Det är SÅ längesen..Men det har varit så mycket så jag har inte bloggat alls..Jag åkte ju hem till Sverige förra sommaren och var där i mer än två månader..Och under tiden så flyttade vi ut till landet..Ingen hade bott i huset på ett tag så både huset och framför allt trädgården var i dåligt skick.Så jag ägnade stor tid att rensa där och att se mina vänner som jag inte hade sett på mer än ett år. Så det var en sommar med mycket mat och mycket vin. Men det var underbart att vara hemma..Sen kom jag tillbaka till UK i september och då visade det sig att vi hade fått ett hus genom kommunen.Så det var bara att börja flytta igen då..Så nu bor vi i Newbiggin by the sea sedan oktober förra året..Vi har en bungalow..med en pytteträdgård..Två sovrum och ett pyttekök..och ett vardagsrum förstås..Vi trivs otroligt bra..Och har fått det som vi vill ha det i huset..Jag började på gymmet som ligger endast minuter härifrån..Fint som snus..Men nu kan jag inte gå dit på ett tag..Jag ska imorgon in och på börja en cellgiftsbehandling igen..Andra gången på mindre än ett år..Tyvärr..Men jag är positiv och tror jag klarar det också. Jag är här ännu så länge ialla fall..
Men jag mår bra så det kändes lite snopet när jag fick reda på att skiten var tillbaka..Jag tillbringade påsken på sjukan för jag hade någon infektion eller något som vi inte vet vad det var..Men antibiotikan tog bort det onda jag hade..Det var i samband med denna sjukhusvistelse som min doktor tyckte jag skulle gå igenom en scan och se så att allt är ok..Och det var det alltså inte..Men å andra sidan så var det kanske ett tecken när jag hamnade på sjukan att jag behövde kollas upp..Jag tar det som positivt..Så nu gymmar jag alltså inte..Men jag försöker gå så mycket jag kan..Mest varje dag även om jag varit lat i några dagar..Jag syr mycket också..Änglar och kaniner och harar..Dessa stoppar jag upp och skickar till familj och vänner som vill ha för en liten summa pengar..Dessa pengar går till cancer fonden och så till mer material och porto..Det tycker jag är bra..Dels gör jag nytta dels håller jag tankarna borta lite mer..Himla bra..Nu ska jag försöka vara mer flitig i mitt bloggande..Men jag slutar för idag och hoppas vara tillbaka snart igen..Till nästa gång..njut av livet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0