torsdag/fredag.

Tjenare vänner..Tack Yvonne för kommentaren.Alltid roligt veta att du är här och kollar läget..Nu ska jag tala om hur min dag var igår:och det får bli för idag också..Jag vaknade hyfsat tidigt igår..Men jag somnade sent igen.Det verkar som om behandlingen får en senare effekt på sovpunkten..Förra året kunde jag inte sova de tre fyra första dagarna efter behandlingen.:Men denna gången verkar det som om det är en senare effekt..För hela veckan har jag varit vaken halva nätterna..Det är då tur att jag inte har någon tid att passa för det hade jag inte fixat..
I alla fall.:jag kom upp och åt min frukost och drack mitt kaffe..Hade tänkt gå ut tidigt..Men så ville min syster prata över skype klockan tolv min tid..Så jag tänkte att jag går senare då..Och tur var väl det..Vi pratade och sen när jag skulle gå iväg kom posten och då kom cd.n som min vän Yvonne hade bränt till Foss..Det är en cd med Foss gamle vän Bob Gorman.Yvonne köpte den i Mogan när hon var nere hos år för några år sen.Och då la vi in den i datorn vi hade då.:Men vi har ju en annan dator nu och även om hårddisken var sparad med all musik och så från den gamla datorn så fann vi aldrig Bobs musik igen.Men nu har vi den igen..Så jag la in den i min datorn..Sen gick jag iväg.Och då var klockan nästan halv två..Jag gick ner till stranden som vanligt..Och det var så himla mycket folk på promenaden..Och jag undrade ju vad som var på gång..Så jag fortsatte framåt mot puben The Coble..Då fick jag se Veroncia på en bänk..Och tänk jag blev så himla glad..Jag mötte henne på stranden i början av maj.:Hon bor i London men har husvagn här..Och vi bestämde då när möttes att vi skulle ses när hon kom nästa gång i maj.:Men hur jag än tittade efter henne så möttes vi aldrig.Hon hade tittat efter mig också..Men jag antar att igår var det den rätta tiden för att ses..Och nu har vi bytt mail adress så nu vet jag att vi ska ses igen..Hon känns som om vi har känt varandra i evigheter.Kanske har vi känt varandra i ett tidigare liv..Vad vet jag..Men jag var SÅ glad.För vi pratar om samma saker..och hon är intresserad av det andliga och holisitiska..Så det verkar bra..Sen fick jag veta att Prins Edward var i stan..Det var därför det var sådan aktivitet därnere..Så vi stannade kvar en stund.:Och helt plötsligt dök han upp ur tomma intet..Han har ett väldigt snällt ansikte tycker jag..Det var roligt för jag har ju inte ens sett de svenska kungligheterna..fniss..Sen gick jag hemåt för Veroncia skulle åka tillbaka till London..NÄr jag kom hem så hade Foss hittat en webkamera över Mogan..Så då fick jag se Mogan live så att säga..Och så hittade vi en sida med bilder från puben piopio där det är livemusik varje söndag..Det ligger i Taurodalen..Så det var massor med kort..Och det var massor med folk vi båda kände igen från Mogan och omnejd..Sen lyssnade jag på nyheterna.Där berättade dom att vindkraftsbolag försöker få bönder här i trakten att gå med på att hyra ut sin mark för vindkraftverk..Mot bra betalning..På nyheterna ville dom ha åsikter om vad alla tyckte om det.:Så jag var igång och smsade så klart..Talade om att jag är en svenks kvinna i UK..och hemma i Sverige kan det vara stora problem med dessa kraftverk för att dom är så störande.:Och att man inte får bygga dom närmare än 500 meter från närmsta hus..Men ändå kan det orsaka stora problem för det omkringboende..Och det läste dom upp i tv under nyheterna..Hahaha..Så jag hade en upptagen dag med allt..hahaha..I dag har jag inte bestämt mig ännu om jag ska gå in till Ashington och handla lite grönsaker..jag måste se till att hålla mig i form.:Och jag måste nog köpa lite Q10..för jag äter så mycket godis så det är säkert något som fattas i kroppen..Det har gått i vågor sen operationen att jag äter så mycket godis.Har nog ätit mer godis under ett år än under hela mitt liv.Och jag vill egentligen inte det..Jag äter ju nyttig mat..men grönsaker och frukt och utan kött..Sen smockar jag i mig en massa godis..Inte bra..Jag vill också se till att få träna mina muskler..Men jag inser att det kanske inte är helt klokt att gå till gymmet nu när kroppen ändå har så mycket att jobba med..Men ändå vill jag ha några enklare hantlar så jag kan träna lite armar och kanske se till att få några bra övningar för benen..osv..Jag får se till att försöka ta tag i detta..Under helgen vill jag också göra lite med mitt rum..behöver ju spackla och slipa mer innan tapeter ska upp..Och då jag inte gjort detta något särskilt under mitt liv..Så behöver jag ju lite tid..Och ska någonsin bli klart får jag ju se till att göra något åt det själv eller..hahaha..
Yvonne kan du skicka hit Anneli så det blir gjort i en handvändning..hahaha..Nu kära vänner slutar jag för igår och idag antar jag..Nu är klockan närmare elva och jag bara sitter här i särken och har inte gjort något ännu..Till nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0