tapeter och marknad

Hej igen..Tillbaka igen.Klockan är nu kvällen ännu en gång.Tog en hel evighet att somna i går natt..Var nog säkert vaken till fyra..Antar att det ännu är behandlingen som spökar..Känner mig lite lätt illamående varje dag fram mot eftermiddagen.Men annars är det rätt ok.Det har varit rätt mulet idag..lite regn.Men vi hade ju bestämt att åka till marknaden i Cramlington.Så det gjorde vi..Och idag for vi utan GPS..haha..Ja jag hittar vägen ändå.:Men Foss frågade om han skulle ta fram den eller inte..Nä sa jag ..jag hittar allt..Kan inte fatta att han inte hittar som ändå föddes här en gång.Jag begriper väl att det har ändrats himla mycket under alla år som han varit borta..Men ändå..Sen tror jag att man aldrig lär sig vägen om man kör efter GPSen hela tiden..Vi gick runt på marknade och loppisen som är där..Jag köpte inget mer än en hamburgare med bröd..haha..Jag var så himla hungrig och det luktade så gott..Foss han köpte verktyg..En borr och en ..ja vad heter det nu då..."grinder" på engelska..Har inte en susning om vad det heter på svenska..hi hi..Löjligt men sant..När vi gått runt en stund på nämnda marknade skulle Foss ha kakor också..Så det fick vi köpa.Han är ett kakmonster ibland..Sen var det dags att gå till Focus och kolla tapeter till mitt rum..Jag trodde det var klart att börja tapetsera..Men se..det fick jag lära mig idag att det är det inte..Så jag måste alltså ta och slipa här och där..och fylla i med mer spackel på andra ställen.:Så det har jag bestämt att jag ska göra till helgen..Köpte ialla fall tapeter..Och dom har ändrat reglerna på Focus..Förut var det allrid rabatt för pensionärer på tisdagar..Men nu fick jag ett kort och rabatten gäller alla dagar..Himla bra..Så istället för 42 pund så gick det på 34 eller 37pund..Jag kommer inte ihåg vilket..När jag kom hem så gjorde jag min vanliga meditation och sen tog jag tag i kläder till änglarna.:Så jag har klippt ut och sytt ihop kläder till fyra änglar..Så dom ska jag göra klart i morgon tror jag...Sen kan jag koncentrera mig på rummet i helgen då..Jag får hoppas att maken är snäll och hjälper mig lite..Men det är nog bra att testa själv med. Det har tagit nästan hela kvällen..Det var nu strax före nio ikväll som jag plockade undan symaskinen.Men jag också pratat med min gamle granne och min syster..Och det tog en stund som vanligt att prata med grannen..Har alltid mycket att prata om..Nu var det mycket prat om Brolle och hans nya cd. Hon skulle bränna den..Jag får försöka ringa min andra Yvonne också..HOn har ju snart semester och då far hon iväg till sin nya lilla söta stuga..Då blir det inte lätt att ringa..fniss...Just nu ligger Moggie nästan på mig..i sängen ..Han har krupit ihop så sött och ligger och sover väldigt nära mig.Det är så härligt..Varje morgon så lägger han huvudet på mig..eller väldigt nära..och så en tass i ansiktet..Härligt..Fast det är lite trångt då han gärna brer ut sig på mina kuddar..Så jag är glad om jag får en halv kudde..Men man ska inte klaga..Det är sånt sällskap och han visar ju att han tycker om mig så mycket.Han är för go alltså..Idag har det alltså inte blivit någon promenad..Men jag får ta igen det imorgon..Eller kanske blir det cykeln..Nu ska jag sluta för idag.:ska läsa aftonbladet på nätet sen förhoppningsvis kanske somna lite tidigare..Till nästa gång..Njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

jaha nu är jag här..ha ha..Jag läser att du har fullt upp,ja det är bra,så du inte blir later,nä ja bara skojar,ja de fixar du med spackel o tapeter,å så Änglar mitt upp i allt.Jag har Brolles senaste CD me,men inte så bra som jag trodde,men han är ju snygg att se på..ha ha.Lite mulet nu på morgonen,men kl. är bara 05.30 morgonpigg som vanligt.Ska till Frissan idag kl.10 sen bär det ut till mitt lilla hus,o greja lite,Annelie har skaffat en säng till mej så ja slipper att ligga på golvet..hårt hårt.Sen har min Sothora krånglat lite igen,men Kurt va här igår kväll o fixade detta,han är snäller.Nu är det bara 3 dagar kvar,sen är det muck..ha ha.Må så gott önskar din goe vän..puss

2008-06-26 @ 05:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0