spackel

Hej igen..Nu är jag sent ute igen..Men å andra sidan..vem har bråttom..hahaha..Yvonne..min vän..vad bra att du hittade skivan..Du kan inte göra FOss besviken vet du...MInnet mitt är bra..MEN KORT...hahaha..Ja ja....du fick ju se ett kort på Moggie..Ska se om jag kan pressa Foss till att ta ett nytt på katten...Min dag idag..ja hur har den varit..Den har varit bra tycker jag..Jag gick upp lite efter åtta..Gav nämnda bortskämda katt mat...Likaväl som att jag vill ha frukost så vill han..När han fått sin mat så tog min frukttallrik vid..Sen satte jag mig framför morgon tv-n och åt den och drack mitt kaffe så klart..Sen efter en stund kom Foss upp också::Ian skulle komma och hjälpa honom med något.:Fast han helst vill göra allt själv.Men Ian han vill så gärna hjälpa till för han har inte så mycket annat för sig.:Så jag tror Foss var i skjulet och grejade där medan Ian var ute och grejade och fyllde i lite cement på utsidan av staketet..SJälv gick jag till posten och skickade iväg skorna jag fick för små igår...Dom är nu på väg till min älskade systerdotters son Timmy..Dom är bättre i storlek till honom..Han blir ett år nu...hahaha...Sen hade jag tänkt mig att gå en vända igen.:Men återigen satt den lille fan på axeln och sa till mig att gå hem för det blåste och det var mulet..Det KUNDE ju bli regn...Så jag lydde snällt och gick hem.:Men då tänkte jag att jag skulle lura den fan..så jag bestämde mig för att jag kunde nog ta och spackla mitt rum..Så det gjorde jag..Och det gick hyfsat bra tycker jag..Så hade inte den fan varit så påstridig så hade han kunnat få nöja sig med en promenad:Men istället så slog jag tillbaka och han fick vackert sitta där på axeln och glo medan jag spacklade..Och det tog en stund ska jag säga..För när jag började ta bort en del lösa tapetrester så kom det gips från väggen..Dom har inte som vi med gipsplattor..Nä..här spacklar dom hela väggen...och det är skitmaterial anser jag som vet så mycket om bygge och snickerier..hahaha...Men ju mer tapeter jag fick ta bort..desto mer blev det att spackla..Så där fick den lille fan..Så går det när man ska fresta och se till att jag inte kommer ut på min dagliga promenad..Jag har pratat med syrran på skype också..Det är alltid roligt att prata med henne också..Vi har så mycket att säga jämnt..Vi är ganska lika hon och jag..Intresserade av samma saker och tycker lika i mycket..Sen i kväll ringde allt min goa lilla syster också.:Så då blev det ett långt samtal där..Hennes arbetsplats har gått i konkurs..Efter en längre tids svårigheter..Så det är väl ovisst om ägaren köper tillbaka det eller hur det ska bli..Sen har min äldste älskade son ringt också.:SÅ det har varit en jättebra dag tycker jag..På hans jobb är det också lite halvkaos..Chefen är sjuk och det är mycket att reda ut för de andra delägarna..Men det ser ut att lösa sig som tur är..Vad har jag hunnit med mer..JO jag har sytt ihop änglarna idag..Så det är tre hela änglar..och en halv..ja hon har inga ben fått ännu..Men det kommer snart..Kollade lite tv har jag också gjort.:Hem till gården..fniss..Gillar det skarpt..Sen har jag tittat på svensk tv..Både min syster och min granne talar om detta norska program som heter..dit där ingen trodde att man kan kunde bo ..eller nåt sånt..Men det ligger inte ute så jag kan inte se det..Antar att det handlar om rättigheter ...Men jag minns att jag såg det förra året när jag var hemma..Helt underbara vyer..Men dom som har valt att bo som dom gör...det är väldigt långt från den vanliga civilisationen..Men underbart vackert..Nu är det bara två dagar kvar till min nästa cellgiftsbehandling..Hoppas den går bra också..Det gick ju bra hela förra året när jag fick det så jag utgår från att det blir bra i år också..Men det är ju lite tråkigt att det kom tillbaka..Men va tusan..ont ska med ont fördrivas..Här kommer bara positiva tankar in..Nu kära goa vänner och bekanta..ska jag lägga mig till ro..men först tandborstning..Kortet är från uppfarten till vårt hus..eller vår innergård är nog bättre att säga..Ha det gott och till nästa gång...Njut av livet../Kram Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0