sommaren över???

Hej eller god kväll eller nåt.I dag är jag sen.Klockan är halv elva här i Newbiggin..Och då är hon halv tolv därhemma.Vaknade ganska tidigt efter att jag kunnat sova rätt så hyfsat..Det var soligt igen när jag vaknade.Man har inte varit helt bortskämd med sol här precis..Men nu har vi haft fint i nästan en vecka.Och jag brukar ju försöka att gå varje dag..Men jag blir så otrolig himla lat när solen är uppe.:Då vill jag bara sitta i solen och steka..Men idag fick jag ju en himla briljant idé..Jag behövde verkligen in till Ashington som är grannstaden..Där finns en stormarknad ungefär som Willys hemma..Brukar handla där var 14 dag ungefär..Och nu var det dags att fylla skåpen igen...Jag visste också att det skulle komma virke idag til staketet till den pyttelilla trädgården..Så jag fick för mig att jag skulle ta min shoppingvagn..(dramatenvagn) som många gamla har...skrev nog om den förra året..Tänkte jag tar den så går jag i solen till Ashington..Sagt och gjort..Efter att jag städat toan och duschat så skred jag till verket..Fick ner shoppingvagnen från skjulet..och hade listan och skulle till att gå..Då har Foss kollat virket som hade kommit och fått klart för sig att han behöver ha lite till..Så han skulle ta bilen in till brädgården ...i ASHINGTON..Tror ni att jag gick eller..NÄ:..den lille jäveln på axeln var ju framme med en gång och skrek i örat..åk me åk me så slipper du gå..Och då jag är en snäll människa så tyckte jag det var synd att Foss skulle åka ensam..hahaha..Nä då..så var det inte alls..Det var bara latmasken..Men Jisses..vad jag fick handlat..Och återigen köpte jag alkofritt vin..Denna gång rosevin..Men vad tusan..jag tror jag ska sluta köpa dom..Det smakar bara saft eller juice..Och då kan jag lika gärna köpa saft eller juice och hälla i ett vinglas..hahaha..Sen tänkte jag då att jag skulle gå när jag hade kommit hem..Då infinner sig nästa problem..MIn beslutsångest kommer och hälsar på..Hur kul är det då på en skala från ett till tio...Då visste jag inte om jag skulle gå först eller göra min meditation först..Men det var lätt löst..För återigen kom den lille jäveln på axeln fram och skrek..gör meditation då får du ligga..gör meditation då får du ligga..Och återigen då jag är en snäll människa så lydde jag..hahaha.Så denna promenad..den har jag innestående tills i morgon..Då det ska bli regn..japp...Nu är det slut på sommaren..Det sa Bob Johnson på vädret på ITV ikväll..Han är meteorolog där..En äldre skit charmig gubbe..Alltid full av lite bus varje kväll..Än så länge är det dock uppehåll..Och himlen ser klar ut..Men det skulle krypa in lite närmare under natten..MEn å andra sidan...nu kan jag inte säga att det är dåligt väder eller att jag har dåliga kläder.:Fick en vattentät jacka förra veckan på auktíon på Ebay..haha. Tror vi är storkonsumenter där nu för tiden.Men det finns himla bra grejor.Har fått tre par helt nya skor för skit och inget..Idag ropade jag in ett par båtsskor eller vad man ska kalla dom..Tjock tjock gummisula med tyg på ovansidan..märke POLO..betalade 4.70pund..med frakt..det är bra tycker jag..
Har slängt iväg mina boots fast jag älskar sådana..Men jag kan hetl enkelt inte gå i sådana skor längre..Nu ska det vara platta bekväma skor ..Och nu ska det också bli säng dags..Får se om jag får med någon bild från inifrån huset idag..Kan bli från storarummet..Men vi har inte möblerna på det viset idag som det ser ut där.Men ta en titt ändå..TIll nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0