sommar idag

Hej och hallå..Tack Piba och Karro för inläggen..Karro..jag hade en jättebra dag igår i regnet..fniss..Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder..Och det ser ut som om jag har det för tillfället..I alla fall för regn.:MEN Idag kära vänner..Har sommaren kommit till Newbiggin..För första gången under alla mina promenader har jag idag varit ute och gått barärmad..Det ni..Vi bor ju alldeles vid vattnet så det blir lite kallare här än inåt land.Men alltså inte idag..Härligt.När jag sen kom tillbaka så grävde Foss i den ytterst lilla fyrkant som ska bli vår trädgård...och jag fick ju hjälpa till.Mest för att när jag hänger tvätt så trampar jag i knähögt gräs blandat med tistlar och ogräs..Då jag / vi inte har en gräsklippare så tager man vad man haver..I detta fallet blev det sekatören..Så jag har klippt hela lilla plätten med den..Men nu kan jag å andra sidan hänga tvätten utan att sticka mig på tistlar..Jag har också fått lite sol på kroppaskrället..Härligt..jag har inte varit så här vit på många år..När jag bodde på GC behövde man ju aldrig tänka på regn kläder..Utan mer på solskydd..Då var man brun hela tiden..Jag vet att det är FARLIGT FARLIGT att sola..MEN GUD vad jag älskar att vara lite brun.:Man ser så mycket piggare ut tycker jag..Känner hur det liksom bränner lite i ansiktet just nu..Har dock ingen aning om hur det ska bli imorgon..Har inte heller kollat in vad ni har för väder därhemma..Men ni har ju haft fint länge nu..Kanske vi kunde få lite av er..fniss..När trädgården eller plätten är klar ska jag införskaffa en grill.:En sådan som man använder kol på..Den lukten är så mycket sommar och sol för mig..Jag har inte grillat på så länge..Så det ser jag också fram mot..Det behöver inte vara så mycket eller stort för att jag ska bli glad numera..Jag gläds varje dag jag får hänga med så som det ser ut nu..Är pigg idag som tur är..Men sov som en kratta inatt..Hur dom nu sover..Var vaken till fyra..Kanske sitter effekten av behandlingen i ännu..Men förra året efter behandlingen kunde jag sova igen efter kanske tre dagar..Fast å andra sidan så har jag inget att hasta upp till..Men natten blir lång..Jag kollade lite tv..Iddes inte tända lampan och läsa min bok..Munken som sålde sin Ferrari..En himla bra bok tycker jag..I alla fall om man är intresserad av sådana grejor..Och det är jag..Katten går här och jamar och skriker..Han vill ut igen..Men just nu är Foss inne och tar igen sig lite också.:Och katten har varit med ute hela dagen så det går ingen nöd på honom precis Själv ska jag nog göra min meditation för det har jag inte gjort ännu idag..Nu sitter grannen och sjunger utanför ..haha..En gammal man ..Jag förstår inte ett ord av vad han säger.Han pratar sådan dialekt..En söt gubbe..Ibland när han pratar får jag lite panik..Tänk om jag säger ja när han pratar och det ska vara nej..haha..Ja det är inget att göra åt..Nu ska jag sluta för idag..Ha en bra kväll..och till nästa gång...njut av livet..Kram Lena

Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

Tjena min vän !!

Va kul att ni har fått det fina vädret,här har det verkligen varit varmt,nu behöver vi lite regn,gräsmattorna har vart bruna länge,ska dra iväg till Forsall o lägga mej lite,innan jobbet väntar,ja man är ju inte van att se dej viter,så det är gött att du får lite färg nu.Alla är bruna här,lite ovanligt vid denna tid,nu ska ja bala lite kaffe,ville bara kolla läget här lite..må så gött min vän..hälsa..kram kram

2008-06-05 @ 07:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0