slott

NoneHej igen.:Börjar med bilden.:Det är slottet i staden Alnwick..det ligger knappt en halvtimme härifrån.:En jättefin stad..Och ett jättefint slott.SOm faktiskt bebos ännu av släkten Percy..Man får gå in där och titta sig omkring..Det finns jättefina trädgårdar där också..Himla roligt..För övrigt så vaknade jag till en halvklar dag..Numer när håret har fallit av så kan inte katten väcka mig på sitt vanliga sätt..Genom att gå på huvudkudden ovanför mitt huvud och trampa så käckt på mitt hår..Vem tusan kan sova när man har någon som går på håret..hahaha..Fast just nu behöver jag inte bekymra mig om det..Han sov dessutom så fint på min kudde imorse..Han har så roliga ideér..Normalt så ligger han PÅ mina två kuddar..Och jag får vara glad om jag få ren halv..Men den sista veckan har ändrat sitt mönster..Så nu ligger han liksom så som vi gör..Med huvudet på kudden och kroppen i sängen så att säga..Han ser för go ut alltså..Och jag väckte honom igen..Det hände en dag förra veckan också..Vi gick upp och jag gav honom hans frukost för att sen inta min..Framför morgon programmet..Men nu är jag lite putt igen.:För i flera dagar nu så försvinner ljudet på tv-n i storarummet..Vet ej vad det är::Foss säger att det är skartkabeln..Men det tror jag inte..Jag tror det är boxen..Så då får man vackert gå och slå lite på boxen..och har man då tur så kommer ljudet tillbaka..Jag har i och för sig tv i mitt rum..Men jag har inte dom kanalerna som finns i stora rummet..Sen tog jag tag i det här med städandet..Jag gjorde det pyttelilla köket..Det tog ju inte så lång stund..Sen gjorde jag toan också.:Men jag blev så himla andfådd..Får ta upp det imorgon när jag träffar doktorn..Han har frågat mig om jag blir andfådd.:Men det har jag inte varit förrän idag..Jag hade ju tänkt mig att gå min vända idag också..Och jag tänkte inte falla för den lile fan på axeln..Så jag tog helt sonika fram min cykel..Tog en vända som normalt tar 1.5 timme att gå..Det var härligt..Lite pustigt var det..Men det var ok..När jag kom hem så gjorde jag klart en ängel och en tomtenissa..Ängeln fick vinröda kläder och fick heta Marona..För att vinrött heter Marron på engelska..Men jag reserverar mig på stavningen där..Tomtenissan fick ju heta JULia..enkelt eller..fniss..Dom ska följa med till sjukhuset..Det är så att det är en tjej där som erbjuder oss att måla lite under tiden vi sitter där och väntar..Och vi brukar prata ..Har berättat om mina änglar..SÅ hon sa att jag kunde ta med någon så kunde hon sätta den i deras glas skåp så att fler får se..Kanske kan det också ge mier jobb och mer pengar till cancer fonden..HImla bra i så fall..Nu i kväll har det regnat..Det ska väl bli så under några timmar tror jag..Men sen imorgon skulle det klarna upp men blåsa..Men jag sitter ju inne på sjukhuset hela dagen så det spelar ju ingen roll för mig..Nu ska jag ta och göra mig klar för kvällen.:SKa snart börja medicinera för imorgon..Klockan elva ska jag ta tio tabletter mot illamående..Och imorgon bitti klockan sju ska jag ta tio till..Jag är tillbaka imorgon om jag känner mig pigg..Till dess...njut av livet..kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0