mitt rum

 GOD lördag em. Klockan är strax efter fem här..Jag lägger upp en bild igen på mitt rum från ett annat håll.FÖr nu är det väl sista gången som jag har denna färg i mitt rum.Har hållt på hela jäkla dagen..Med att slipa det jag spacklade..för en vecka sen..haha..Ja jag vet.Det går inte fort..Problemet här är dock att väggarna är som ett helt hav av vågor.SÅ ojämnt är det totalt överallt..När jag slipade det stor hålet idag..som jag naturligtvis fyllt igen..Ja nog fasiken ramlar det bitar ur ändå..usch och fy..Jag hade väl kanske tänkt mig att fått slipat och sen fyllt i mer där det behövdes..Men icke då..Så väl var det mig icke förunnat..Jag slipade överallt..Så upptäckte jag på en del ställen att tapeten behöver nog rivas bort en bit där för det är en lös flik..Jajamän..sagt och gjort..Glad i hågen skrider jag så till verket..Och vad händer..Jo då .halva tapeten följer med ner..inte bara den lilla lilla flik som är lös..Och så har det varit runt hela rummet.På totalt varenda vägg..Och i ett av hörnen..förresten det hörnet man inte ser bakom garderoben..Där hade dom bara tapetserat runt hörnet så att säga..Så hela tapeten hade dragit sig och var som ett dragspel..Jag skulle anta att det är lättare att avsluta våden från varje vägg in i hörnet istället..Då blir det ju liksom ingen "rund" hörna i hörnet..haha..Man kan ju undra om det är kommunens gubbar som gjort det då huset tillhör kommunen..Inte vet jag..Men det såg inte bra ut..Men men....efter timmars jobb idag..så kom jag underfund med..eller jag diskuterade med mig själv...det är bättre nu att det tar en vecka till då eller hur lång tid det nu ska ta mig att få klart..Men gör det ordentligt .Och då fick jag ju hålla med mig själv så att säga..Jag menar..när man för en gångs skull hade en ganska vettig disskusion med sig själv då är det ju dumt att inte lyssna..hahha..Så det är ungefär så min dag har sett ut.:Förutom då att de flesta av mina prylar är jämn fördelade på hallen och storarummet..fniss..Kanske kan jag få lite hyllor när arbetet är klart så jag får lite bättre kolla på all bröte jag har samlat på mig...Dessemellan har jag också hunnit laga till min vegetariska middag..Som vanligt..Diskat lite..Men nu är jag lat..och sitter i sängen.Jag ska ta en dusch..För det har jag inte gjort idag..Tyckte väl inte det var så stor idé innan jag var klar för dagen så att säga..Ytterligare klokt beslut.För kläderna är vita av slipdamm..Ansiktet antar jag har antagit samma färg..Kanske skulle man vara ett lämpligt objekt för reklam för treo eller något..Jag kan ju  säga att håret är vitt av damm..För det har jag inte så mycket av längre..hahaha..Har i och för sig en scarf..Den var ljusblå när jag började..Vet inte riktigt hur den ser ut heller för tillfället..Sen ska jag ta och kolla lite på svensk tv i datorn..Har en del program att fånga upp..Leila bakar tex....det gillar jag skarpt..Tre Kärlekar..SOm jag såg för flera år sen.:Men i brist på annat så går det bra.:Det var/är dessutom en bra serie..Jag har inte kollat allsången ännu heller..Och så var det något på kunskapskanalen om ett äldre par som ska tapetsera ett rum..Tror dom dessutom varit med i andra program..dom har blivit filmade i två olika program tidigare tror jag..Mår annars rätt ok tycker jag..Inte så ont..Men det känns dock som om jag har en kraftig träningsvärk i bålen..Men det är ju omöjligt..Har inte tränat på flera månader tyvärr..Och det saknar jag..Gick ju i några timmar igår.:Men det kan jag inte tänka mig är något problem..Det är det ju inte annars.Det som är problemet med promenader är ju att latmasken har varit väldigt aktiv i några veckor och fått mig till att hoppa över min dagliga sväng.Det har mer blivt min varannandags sväng tycker jag..Men det kan ju för all del bli bättre och ändra sig..Det har blivit lite lättare att sköta magen igen.:Men jag ska inte säga det till doktorn..För jag vill nog att dom gör en koll på tarmen så inte cancer skiten har satt sig där också.Har ju lite molvärk i svansen..Och det hade ju Foss när han fick sin cancer också..Så det ska jag se till att få kollat..MEn jag är glad att magen kan sköta sig bättre..Det blir säkert bra ..Får ju vara positiv..Ont krut förgås inte så lätt som salig mor alltid sa.Och det ska jag se till också..haha..Nu kära vänner slutar jag för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer
Postat av: Piba

hej mor=) skriver lite så du ser att jag kollar...jag o din extrason från sjöryd sitter här o bärsar..brorsan,Gök o Cliff e i Vara..jag o fredrik hoppas vi kan övertala carlsberg o köra till gyllene måsen är dom kommer hem..kram Piba o Fredrik

2008-06-29 @ 00:45:54
Postat av: Yvonne Tidblom

Tjena !! Nä jag ser att du behöver hjälp med ditt rum,jag får skicka Annelie på posten,så du slipper att slita så..ha ha.Ja nu kör jag sista dagen,jobbar dag istället för kvällen,så jag slutar kl. 14 idag,jag tror regnet är på gång här nu,men i nästa vecka kommer värmen,men vi hadde kanonväder här igår.Va o hämtade en säng i Skara igår,så slipper jag att ligga på golvet..ha ha.Nu ska jag gå o blaska av mej lite,sen blir det jobbet,ha de gött min kära vän..saknar dej..puss puss

2008-06-29 @ 05:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0