midsommar afton

Glad midsommar på er alla där hemma..Jag antar att ni firar som bäst just nu.Här firas inte alls..Men jag har gjort min egen lilla midsommar..Min syster skickade ju två burkar matjessill. Och en har jag ätit upp idag..Och det var så himla gött..Var och handlade innan och jag hittade färsk gräslök..Det tycker jag är så himla gott till.Färskpotatis..självklart..gräddfil..o ja..och gräslök..Jag njöt så av denna goda sill ..Den satt fint..Till detta drack jag en alkofr öl..Vill inte gärna dricka ..hade ju behandling igår..Mår än så länga bra och känner inte så mycket av den..Kan komma fram åt söndag om jag har otur..Men då får jag ta en illamående tablett..Då brukar det gå över efter en stund..Fick gått ett varv med dammsugaren också..Det gjorde gott det med..Sen har jag klippt ut och sytt delar till två änglar och benen till en tomtenissa som jag hade sen tidigare..Fick ju lite till att sy från sjukan igår..Det har blåst rätt bra här idag..Men det har varit uppehåll så gott som.:Några enstaka droppar föll när jag gick ut från affären..Men det var inte mycket..Pojkarna ringde ganska tidigt idag och önskade glad midsommar.Marie och Benny hade redan kommit..Dom var väl där redan halv elva..Hade satt upp party tältet som dom köpt..Det kan ju vara bra att ha lite skydd..För därhemma hade det visst regnat...Och Benny får eget rum...haha.:han ska ligga i tält som Piba fått med hem från affären..Imorgon ser det dock ut att bli regn även här...SÅ då får man klä sig efter det om man ska till att gå ut..Men jag tar det då...Nu ska jag först se på Hem till gården.:Sen blir det nog lite svensk tv igen..Har suttit här och vänt änglakropparna ut och in..Och tittat på söderläge och sommartorpet..Och så Leila bakar.:Hon är ju bara så bra alltså::Och vilket mysigt kök hon ser ut att husera i..Det skulle jag vilja ha..Lagom romantiskt för en tjej..Kanske inte så mysigt för en kille dock..haha..Annars blir det väl inget särskilt som vanligt..Jag ska dock sluta här och nu och gå och stoppa i mig all medicin och därpå inmundiga lite jordgubbar och grädde..MUMS..Hoppas att  ni alla har en jättemysig kväll och vi hörs imorgon..till dess..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0