måndag igen..verkligheten åter..

None GOD MÅNDAG till er alla..Eftersom helgen är över med allt vad midsommarfirandet innebär..så är det väl på sin plats att säga att verkligheten är tillbaka..Bara därför lägger jag upp en "drömbild" från Mogan.Kortet är taget från vår båt i hamnen..Det var ju en drömtillvaro..Och drömma det måste man få göra..Men som min son Piba sa...tillbaka till verkligeheten..Så sant som det är sagt Piba lelle..haha..Kul att ni hade det bra och ganska lugnt..ialla fall på lördagen..fniss..Själv har jag nu tagit mig ur sängen..Och tro det eller ej..men jag har varit ute och gått min vända..Inte gick det fort..Men vadå..jag är glad att jag var såpass att jag kunde gå ut idag..Har ju legat både lördag och söndag..Var SÅÅÅÅ TRÖTT..och ont i kroppen.:Inte av cancern men av cellgiftet..Och vek i benen..Men idag är jag så gott som ny igen..HImla tur det..Det är lite träligt att ligga hela tiden..Vädret är idag ganska hyfsat..Det är halvklart..Och vinden har avtagit..Hade på mig en vindtät jacka när jag gick och långärmad jumper..Men jag fick vackert ta av mig jackan när jag gått en bit..Gick min vanliga vända runt vatten verket och sen ner vid stranden..Det är så himla fint där..Det ser ut som ett riktigt vykort..Fast idag var det väldigt lågt vattenstånd..Antar att det är olika tider..ibland så är lågvattnet lågt..haha..och ibland är det lite högre..fniss..så jäkla dumt..men jag hoppas ni fattar vad jag menar..Det är lägre än vanligt kan jag väl säga då..När jag gått min vända så var det dags för meditationen..Sen var jag hungrig och hade tagit fram lax..Den grillade jag i ugnen med lök och smör och dill och citronpeppar..Så himla gott.:Gjorde en kall sås till av cremefraishce..med rödlök..lite kalles kaviar och dill och peppar..Sen blev det färsk pasta till..Det har jag mumsat i mig..Så jäkla gott alltså..Hade väl egentligen tänkt sy lite idag..Men jag har inte lust att dra fram symaskinen..Det kan vänta till i morgon..Och på onsdag om det blir som vi har tänkt..Tar vi bilen till Cramlington där vi bodde förut..Det är marknad där varje onsdag..Den är väl sådär..Men vi ska också in till Focus och kolla tapeter till mitt rum..Dom har ett mycket större Focus där än vad vi har här i näreheten..Det är bara någon mil emellan Cramlington och Newbiggin så det är inga stora avstånd heller..Kanske hittar jag något på loppisen på marknaden..Får se..Där har jag hittat lite av varje innan..FIna glas..och skålar...etc...Kontorsstol till datorn..Min cykel..och även Foss cykel..Så man kan allt göra fynd om man vill det..Fast egentligen ska jag kanske inte köpa på mig en massa..Jag har ju tänkt försöka spara till nya möbler i mitt rum...och vill ha det mesta i vitt..Det är så snyggt..Så det kanske är dumt att handla innan jag har fått börjat med tapeter och allt sådant som kanske är bättre att göra först..Men det ger sig på onsdag antar jag..Nu slutar jag för idag..Och till nästa gång...njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0