kattenMoggie

NoneHej och god söndagskväll..Idag visar jag katten Moggie..Mest IFALL min vän Yvonne T är ute och läser..du ville ju se Moggie..Detta är ju inte helt nytt ..Men han ligger i sängen på båten..Det kan man inte se..Men Foss tog det på honom förra sommaren innan dom kom hem från Mogan sista gången...Det är fint tycker jag..OPratade med min Yvonne idag..I över en timme..Det är tydligen så när jag pratar med båda Yvonnarna..då blir det aldrig mindre än en timme..haha..Men det är ju så mycket att prata om hela tiden...Trodde jag skulle gått ut på min dagliga promenad idag igen..Men denna dagliga promenad har inte varit daglig nu på en vecka..Den lille elake "fan" har suttit på axeln flera gånger och sagt att jag kan göra det imorgon..Och jag har lyssnat till honom..tyvärr.Men jag får ta mig samman nu och visa vem det är som bestämmer..hahaha..Men jag har för all del inte varit overksam ändå..Jag har gjort klart två änglar som jag ska skicka till Barbro..Dom fick heta Flora och Beata..Den jag sydde igår til Gunnel heter Rosita..Ja jag vet..Jag är knasig..Men jag måste ge dom namn innan dom åker härifrån..Dom blir mer personliga för mig då..Dom får liksom personlighet när jag får på dom kläder..Så ligger det till..I dag har Foss tagit ledigt också.:Han gjorde klart hela staketet igår..Det blev himla bra..Nu är det bara gräset kvar som ska fixas...Sen kanske det kan bli en grill så småningom..Först ska jag dock äta sill..Syster min har skickat två burkar matjessill som inte har kommit ännu..Men det ser jag fram mot..Och ikväll tog jag två knäckebröd med kaviar..som min snälle granne har skickat..och så hade jag kalla färskpotatis på det..Det var också himla mumsigt..Man får allt skämma bort sig lite tycker jag..Imorgon får jag börja småbereda mig för behandling på torsdag igen..Jag brukar göra det redan på måndagen..Det handlar mest om att få tömt tarmen ordentligt..Med diverse olika hjälp..fniss..Hoppas nu att min doktor är där på torsdag..Förra gången jag var där var han på semester så då träffade jag ingen doktor..Vill helst träffa Dr.Dark..han har flera unga som hjälper honom..dom är väl under utbildning antar jag..Men jag bad att jag skulle få ha honom hela tiden.:Det känns liksom bäst så tycker jag..Så då får jag ta upp mitt"svansproblem" igen ..Han får nog skynda på det lite tycker jag..Ska ju in på scan igen..den 8...men vill inte vänta så länge..Foss ska in på kontroll imorgon..Hoppas han är ok ialla fall..Och min son Piba fyller 34 imorgon..Tänk att jag har en son som är så gammal..hahaha..Eller så ung..Tänk att jag som är så ung har en så ung son..fniss..Det låter väl bra va..Annars har det som sagt inte varit så mycket mer idag..Jo jag måste ju berätta..Min systerdotters man var bjuden av sitt jobb att se matchen mellan Sverige och SPanien..När dom kommer dit så har dom inte fixat några biljetter..hahah..Stor uppståndelse så klart..Resebyrån fick punga ut med 4000 Euro per biljett när dom äntligen fick tag i sådana..Så dom hamnade i VIP logen och fick kalvfilé och champagne..En kompis till systerdotterns man hamnade bredvid en man och dom pratade lite..Och kompisen frågade.."vad jobbar du med då::"..nja sa mannen...jag jobbar egentligen inte så mycket..För jag är SPaniens kung..hahaha..Då fick dom ju också förklaringen till att det var fullt med stora starka livvakter i VIP logen..fniss..Det är en historia att berätt det va..Nu slutar jag för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0