cykel och häst

 Börjar med att visa en bild från huset hemma i Ås.Det skickade Piba när tulpanerna blommade. Härligt tycker jag..Just nu är det regnigt..Klockan är halv elva..Men det har varit ganska skapligt under dagen..Tog cykeln och for iväg..Tänkte ta en annan rutt än den vanliga idag..Gjorde så..och kom till Woodhorn kyrka.SOm inte används som kyrka utan som målarstudio för en grupp konstnärer..Kyrkogården är full av stora gamla träd och gravstenar ligger lite hur som helst på marken..Bredvid kyrkan finns det en hage där det brukar gå några hästar ibland..Så också idag..Men när jag kom närmare såg det så konstigt ut..EN av hästarna såg ut att vara så nära mig..Och mycket riktigt..Han gick lugnt omkring inne på kyrkogården och betade..haha..Så jag stoppade och pratade lite med honom..Frågade vad han gjorde där..Såg då att muren var raserad så han hade kanske bara gått rakt igenom den..Han tittade på mig som om jag var bra dum.Varför ska jag gå i en hage när jag kan gå här..Tydligen var han den smartaste av hästarna för de andra tre stod kvar i hagen och betade..Eller också var han inte så smart..haha..Så det är klart jag fick lite bekymmer..Man vill ju inte det ska hända en olycka eller så..Så jag trampade vidare till begravningsbyrån som ligger några meter uppåt vägen..Men dom hade ingen aning om vem som ägde hästarna..Så jag gick över vägen till gården som låg där..Knackade på dörren och en dam kom och öppnade..Hon visste inte heller säkert.:Men hade sina aningar sa hon..Hon lovade att ringa polisen..Så jag hoppas dom kom..Jag vet inte det..För när jag cyklade tillbaka var hålet i muren ännu där..Men hästarna hade flyttat sig långt långt ner i hagen..I alla fall tog jag min cykeltur..Cyklade till grannbyn Lynemouth..Och ner till Druridge Bay..Tror det heter så..Cyklade längs med vägen på landet där.:Och det var så fint..Det var massor med hästar där också..Men lyckligtvis på rätt sida staketet..Efter en bra bit vände jag om.:Trodde jag skulle kunna köra runt..Men det såg inte så ut.Kanske det hade gått men då hade jag redan cyklat en bra bit..Så jag vände och började trampa hemåt igen.:När jag närmade mig Newbiggin blev jag lite svag..Så jag stannade till..Och där jag stoppade stod det en äldre man på cykel..Så vi började prata lite..Dom är lättpratade här uppe i Norr får jag säga..Han hade jobbat i kolgruvan när han var yngre och bott i Cambois..nu bodde han och frun i Ashington..Så han var riktigt trevlig att språka med..Men rent generellt tycker jag den äldre generationen är jättetrevliga här ...När jag kom hem så hade jag ialla fall cyklat över en mil..Inte så illa trampat tycker jag..Känner mig ok idag som tur är..Sen nu i kvällningen ringde jag Christer och pratade en lång stund..Det är barnens pappa..Det var roligt att prata med honom..Vi har som tur är kommit väl överens sen vi skildes..Han är ok..Sen var det dags att ringa till min gamle vän Anita så vi pratade väl en halvtimme också..Och så var klockan helt plötsligt åtta och då var det dags för henne att kolla på allsången..Den kan jag inte kolla förrän en timme efter det är slut.Men det har jag inte gjort ännu..För nu är det dags att krypa ner i sängen tror jag..Men jag är väl tillbaka imorgon igen..Till dess..njut av livet..Kram  /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0