bilden först

 Hej och hallå igen..I dag kom jag på att det är bättre om jag lägger in en bild innan jag skriver..SÅ här ser köket ut från storarumshållet ..Det är inte stort..det heller..hahaha..Men jag tycker det är helt ok..Jämfört med båten så är det ju ett restaurang kök vetja..fniss..Men här har dom alltid tvättmaskinen i köket för det mesta..Det känns lite fånigt tycker jag..Men det är väl så dom är vana vid här..Liksom att vi har den i tvättstugan eller på toan..Huvudsaken är ju att den fungerar..Min dag idag har varit lagom lat..Jag vaknade i natt vid två och fick gå upp på toa och sen kunde jag inte somna om med en gång..SÅ jag låg och tittade på tv.Dom har alltid så bra program på natten av någon anldedning jag inte förstår..haha.Om jag är vaken så kollar jag in ett program som heter Taste..JA..det är om matlagning så klart..Det ser så himla gott och enkelt ut alltid..Sen brukar det vara lite dokumentärer och lite annat som jag gillar att titta på..Men lyckligtvis så somnade jag om igen även om det tog en stund..Sen vaknade jag inte förrän Foss gick upp..Han GICK UPP före mig..då var klockan tio i nio..Så det var inte så sent..Men inte så tidigt heller..Käkade min frukttallrik till frukost..Sen gjorde jag mig klar nästan på en gång och gick min vända..Gick till garn affären först och köpte lite band och brodergarn som jag har till änglavingarna..Tog sen min runda nere vid stranden..och runt..Finns en stor hage på vägen runt där det går några hästar..Och jag måste alltid stanna och prata med dom.:Det är alltid två som kommer fram och är lite nyfikna..DOm är ju så himla fina..SÅ står jag där som en riktig fjolla och pratar med hästarna..På engelska också för dom förstår väl inte svenska..hahah.:Så tänker jag för mig själv..tänk om det kommer nån förbi och hör mig prata med hästarna då undrar dom säkert hur det är ställt där uppe..Eller kanske dom tänker.."hon har säkert inte alla hästar i stallet."..hahaha..Himla rolig jag var i dag då.. När jag kom tillbaka hem så satte jag mig utanför i solen..För det var sol då..och jag kollade in Foss när han gjorde klart staketet.:Det blir himla bra..Men Moggie tycker nog inte det precis..Han gick runt i den pyttelilla trädgården och tittade..han undrade säkert vad som har hänt..Han har ju varit van att gå omkring lite utanför..Men nu kan han inte bara göra det så där..Både bra och dåligt..Han KAN säkert ta sig ut..Men det tar lite längre tid bara..I alla fall..Efter en stund i solen gick jag in och gjorde min meditation..Den vill jag inte gärna vara utan..Den ger mig ro i kroppen och det behövs..Till mat gjorde jag en vegetarisk lasagne..För det hade jag bestämt...Äter ytterst lite kött nu..Men använder mycket quorn..och det finns både bacon korvar hamburgare och annat som är vegetariska..gjort på sojaprotein..och det smakar lika bra som kött tycker jag..Jag äter dock fisk och skaldjur och kyckling ännu..Jag känner mig inte så uppkörd om jag äter som jag äter nu..Har inte sytt något vidare idag..Men jag har beställt två nya TIlda figurer som jag inte sett tidigare.:Så jag får väl rita av dom och spara som mönster kan tänka..Det är roligt att ha och sen sy igen..Har mest tagit det lugnt i eftermiddag..Kollade fotbollen lite.:Det var ju Sverige mot Spanien..Tyckte synd om svenskarna..Dom förlorade i de sista sekunderna..det var redigt synd faktiskt..Sen pratade jag med lilla Yvonne i en timme..Tar aldrig stopp..SKulle ringt min andra Yvonne också.:Men det blev inte så..Men det kan jag göra en annan dag kanske..Har ju mailat henne i alla fall..ALltid något..Nu ska jag snart dricka te..sen tror jag att jag kryper ner i sängen.:Det är inget på tv..och jag IDS Inte kolla på SVT på datorn..Jag har en sådan där dag då jag inte vet vad jag vill riktigt..Inte illa jag har skrivit några rader här..Men nu slutar jag för idag..Till nästa gång..njut av livet..KRam/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0