what a wonderful day

None GOd fredag...Vilken dag jag har haft..Gick till Thelma vid halvtolvtiden..Det var lite halvklart men varmt..Vi hade bestämt att vi skulle gå runt Woodhorn sjön..Men först gick vi till museét..Där har jag varit förut..Men det var roligt ändå..Det är ett museum som visar hur det var gruvarbetarna här när kolgruvorna var igång..HUU..vad hemskt..Tänk er själva att alltid jobba under jord..år efter år..Dom hade dessutom små ponnys som fick jobba nere i gruvan och dra kolvagnarna..Dessa små stackare fick komma upp en gång om året om jag fattat det rätt..och vara ute på bete i två veckor..Fast jag är inte helt säker på om detta är rätt..För idag såg vi också ett stall där gruvponnyerna fanns när dom inte jobbade..I alla fall..vi gick runt i museét..sen gick vi vidare ner mot sjön..där finns det också en restaurang..Vi stannade till där och drack varsin shandy..Det är hälften öl och hälften sprite..Mycket uppfriskande när det är varmt..När denna var urdrucken gick vi runt sjön ..det tog en stund..När vi var runt så var det dags för toa..och då gick vi till restaurangen och fyllde även på förrådet med en shandy till...jättegott..Sen gick vi hemåt...Följde med Thelma hem för jag hade FOss cig.att hämta där..Fick en bit rödkål och en flaska rosevin av henne..Hon dricker inte vin alls..Sen när jag kom hem så hade jag gått över åtta kilometer..och över 14000 steg.Men tiden måste varit fel..För den sa att vi varit ute i lite över två timmar..Men faktiskt hade vi varit ute i över fyra timmar..Gått väldigt sakta men bara njutit av vädret..Har blivit lite röd i fejset..Men det ser allmänt trevligt ut tycker jag..fniss..Gjorde i ordning en sallad igen..MEd bacon idag...Vegetarisk sådan..Den är så god..Sen blev det en blandning av olika grönsaker..kolsyrat vatten och lite juice till..jättegott..Sen satte jag mig och läste mail..Hade fått mail från Antonio i Mogan..Så jag skrev att lång tillbaka på spanska..Hoppas han fattar..haha..Spanskan är väl inte så himla bra..Men vi brukar förstå varandra rätt så bra..Han förstår dessutom engelska..Så när jag inte hittar ord brukar jag blanda engelska och spanska..Nu har jag suttit och tittat på hem till gården samtidigt som jag har skrivit här..Ska ut och hämta in tvätt som jag har haft ute på tork också..Så jag slutar för idag..Men är jätteglad för att jag har haft en sådan fin solig och härlig dag..Till nästa gång..njut av livet..Bilden ovan är från Mogan.:tycker det passade idag..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0