torsdag kväll

Hej igen..Pyret mitt gull..tack för att du kollar in här ibland.:jag vet precis vad du gjorde på midsommar..hahah..Har allt kollat din blogg..så jag har god koll på dig..fniss..Mailade med din mor igår..Härligt..Regn nu här..Men hela dagen har varit solig och varm.Mår ganska hyfsat..Yvonne min pussgurka..Hade inte haft något emot att få sitta med er och grilla igår kväll.Tack för dom snälla orden::Du är också snäll och go..fniss..VI är snälla och goa..I dag har jag haft en fin dag tycker jag..Bestämde jag skulle gå min vända..Men först åkte Foss iväg och köpte lite grejor till vatten slangen på utsidan.:Då hittade han också en slags grundfärg/tvätt till mina möbler..Vilket innebar att jag slapp slipa hela skiten..Ursäkta uttrycket..fniss..Han köpte också roller till mig.Så jag tänkte jag skulle starta när jag hade gått min promenad..Glad i hågen traskade jag iväg med radion i örat och lyssnade på radio Newcastle..himla bra kanal.:Lokalradio..Tänkte mig min vanliga runda..men tog en liten annorlunda väg och vips..så ser jag THelma..Vi låg på sjukhuset ihop innan min operation .:Och jag visste ju att hon bodde här..Men jag har tappat hennes namn adress och telnr.Träffade dock på henne för någon månad sen på strandpromenaden..Och fick då hennes telnr och hennes adress.:men jag har inte tagit kontakt..Men idag satt hon i trädgården när jag lufsade förbi hennes hus..Och det blev ju kramen och kom in och drick en kopp kaffe..Såklart gjorde jag det..fniss..Jag gillar henne..Men Foss gillade henne inte så mycket när han träffade henne på sjukan.:Men det bryr inte mitt glada hjärta sig om..fniss.Han behöver inte träffa henne..Jag är dock glad för vi trivdes fint ihop..lite barnsligt fniss och sådär.:Hon har dessutom fem hundar..Jag gillar ju djur..Så vi ska ses igen..Så det blev ingen promenad..utan jag gick hem ..Då fick vi sticka iväg till brädgården för Foss hade fått fel borr när han var där tidigare..Och jag behövde färg..Den färgen jag hade passade inte med den grundsaken jag hade fått av Foss tidigare..Det var tvunget att vara en icke vattenbaserad färg..pust och stön..Sen kollade vi virke till mina hyllor..ska ha en tavel hylla..och massor med förvaring..När vi så kom hem så startade jag mitt projekt..Så jag tog denna grund grunka och tvättade så av möblerna..Sen skulle det torka i fem .tio minuter..Sen torkas av med en torr trasa för att därpå torka i en och en halv timme..pust och stön  och stånk igen..MEn sen vid 6 tiden ikväll började jag måla lite..Det gick relativt lätt.Har målat ett av sängborden..byrån och lådorna till den..Har ännu garderoben och ett sängbord kvar..Men det tar jag imorgon..Nu ikväll har det börjat regna här..Det har varit en så fin solig dag..Jag läser också en blogg från en ung tjej på 20 år från THN...började läsa den när jag läste ett reportage om henne i TT/ELA ONLINE..Hon har också cancer..tyvärr..Hennes form av cancer drabbar mest killar och bara 20 procent överlever..Hon skriver så bra i sin blogg..hon har också läst The Secret liksom jag..Hon är förlovad med en skolkamrat till Johnnie.Så jag har skrivit lite kommentarer i hennes blogg och fått svar..Verkar vara en så söt tjej..Bloggen heter...jagefrisk.blogg.se...Det är då fan att denne satans Herr Cancer ska få tillträde till en så ung människas liv..Ja till allas liv för den delen...Ja..det var väl allt för idag..Ska försöka uppdatera om mitt rum imorgon..tog kort i mobilen idag.Och har..hör och häpna hittat en USB kabel till telefonen..haha..Så jag ANTAR att det ska gå och flytta över bilder.:Men jag har inte kollat det ännu..För jag har varit mer konfunderad över att mina hörlurar bara funkar på ett öra..Utan att jag har ändrat någon inställning eller något.:Allt ser dessutom bra ut med inställningarna..Kanske fick min fina dator för mycket damm i sig när jag höll på att slipa och så där förra helgen..snyft snyft..NÄ..nu slutar jag för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram /Lena..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0