söndag kväll

NoneGod söndag..Lägger upp en liten söt bild på några blommor.Vet inte vart det är taget..Men fint är det..Jag mår ganska bra tycker jag...som tur är..Det gör mig glad,,I dag har jag målat..IGEN..Men nu är det nästan nästan nästan klart..Har bara en liten pyttehylla kvar att måla imorgon en gång till:MEN..sen ska vi åka och köpa en bokhylla jag sett..och den ska MÅLAS..haha..Men det får käre Foss göra..vad ska man ha en man till om man inte sätter dom i arbete lite eller..fniss..Fast han har ju i ärlighetens namn tapetserat..Det har regnat idag..Likaså igår..Men det gör inte så mycket för det går bra att pyssla då..Men nu hoppas jag snart att jag kan få avslutat..För jag har inte varit ute och gått ordentligt på en vecka tror jag.Och det saknar jag..Idag har jag också hunnit med att klippa ut kläder till en tomtenissa som ska med till sjukhuset på torsdag..Och nu har jag en liten paus från mitt "stoppa änglar jobb"..har ju klippt ut 6 till som jag fyller med vadd nu då.:Sen ska delarna till dom sys ihop och så ska det sys kläder till dom..Samtidigt vill jag också sy lite dukar till mitt rum.:Men jag ska vänta.För jag vill ha ett fint tyg jag sett.Men jag vet inte om jag verkligen ska lägga ut nästan 200 kronor metern på tyg.Jag vill gärna ha tyget.:Men jag vill inte betala för det.:Och då blir det genast lite svårare att uppnå denna önskan..fniss...Har pratat med båda mina älskade systrar idag..Marie i Trollhättan berättade att mitt ex.hade sms-at till henne..Tydligen hade han hört att jag var sjuk och ville höra om det var sant..Sen skrev han att han hade fått malignt melanom..Men se det vet jag inte om jag tror på riktigt så där.:Han hade ju svårt att hålla sig till sanningen när jag "kände" honom..Och känner jag honom rätt så är det ytterligare en lögn..Men det är inte min a problem..Jag bara hoppas det går bra för honom någon gång i livet..och att han växer upp..För övrigt har jag inte gjort så mycket mer idag..Garderoben är ihopskruvad igen..och numera också ihoplimmad ordentligt.Och jag har varit så KLOK..för en gångs skull..att jag har limmat på filt på undersidan.:Så att jag kan flytta den utan problem..När jag nu får den idén i huvudet..haha..För ideér det kan man få många ibland.Det är inte alltid dom är så himla kloka..haha.:Men vem behöver vara klok.:Jag har under tiden jag har stoppat änglar..kollat på svt..:Kikade klart på dokumenär serien om familjen Wallenberg.:Det var himla intressant faktiskt..Sen kollade jag en dokumentär som hette Paradiset..haha..Om ett gammalt par som hade en stuga..Och gubben fick för sig att han skulle tapetsera om en vägg..s.k.fondvägg..Men damen hans ville ha den som den var..Vit med en fin bonad hängandes på väggen.:Gubben var himla bestämande så han köpte helt sonika tapeter mot hennes vilja..Och dom var så otroligt fula..haha..Det tyckte nog gubben också..Han for iväg och klippte sig..Och damens vännina kom och dom målade om alltihop till vitt igen.Damen är då 82..haha..När gubben kom hem..så blev han helt paff..Sen blev det att han liksom skyllde på henne att det kom upp den fula tapeten.Att det var hon som vill ha tapetserat.:Fast det var tvärtom..haha.:Sen i sista änden::åkte han ock köpte samma fula tapet och tapetserade en annan vägg ihuset istället..hahaha..ja dom var för härliga..Sen kollade jag en dokumentär om en kille som hade kor och levde nära naturen..vad hette det nu då..Skint -olle eller något sånt..Himla intressant..Och nu sitter jag och väntar på att dom ska lägga ut "hästmannen" på svt..Jag kan inte se programmen förrän ca.1 timme efter sändningen är slut i tv-n. Det har bara blivit dokumentärer.:Men det är det jag gillar att titta på::och så några såpor som gör livet lättare att leva..fniss..Nu mina kära kamrater slutar jag för idag..Men jag är väl troligtvis tillbaka imorgon..till dess..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

Hej igen min sockertopp !!



Jag ser att du har fullt upp men de är bra,både för hälsan o kröppen...ha ha.Idag har de fanimej regnat så det räcker,igår hadde vi 28 grader o idag 12 grader lite skillnad,men de ska bli fint väder i mitten på veckan igen,men det går ingen nöd på mej o smulan här,hon trivs jättebra.Vi har haft 2 vita kvällar nu,så imorgon får vi gå påt igen..ha ha.man får inte torka igen.Sen får ja se om jag kommer till Lasse Stefanz på Onsdag,min bil ska det byta topplockspackning,då ska dom ha bilen i några dagar så ja vet inte ännu när det blir i denna vecka,jävla sothora till bil jag bara massa utgifter,men ja är gla ina iallafall.Nä nu ska jag krypa till kojs,ser att nu är det släkt i det stora huset,ha de nu gött njut i fulla drag min goe vän,så hörs vi snart igen....

2008-07-06 @ 23:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0