onsdag kväll

Hej igen..Här på bilden sitter jag inne i Foss rum.Det är inte nytaget fotot..Och det ser inte riktigt ut så idag.Där jag sitter står det en garderob..och dator och bordet står i hörnet mitt emot..I dag har vi haft en rätt fin dag här i Newbiggin..Sov rätt bra och vaknade före åtta..Så jag upp och fick gjort mina morgon sysslor..Som består av först och främst..prata med Moggie och ge honom frukost och klappa honom lite medan han äter och spinner och har ändan uppe i luften..Det är hans morgon rutin och frukost..Sen efter det får jag fixa min frukost.Som för det mesta består av frukttallrik och honung och mjölk..I dag fick jag dessutom igång tvättmaskinen och fick tvättat gardinerna jag hade i mitt rum..Sen en dusch och så gick jag min vända idag..Det blåst lite nere vid stranden men jag tryckte kepsen över öronen så gott det gick..Hade inte gärna velat tappa den..hahah..Men jag får säga att det är jäkla kallt om nacken utan håret..haha..Det tyckte jag förra året också...Sen när jag kom hem så gjorde jag min meditation för den har jag slarvat med i två dagar också..Men idag var jag igång ..Sen har jag klippt ut 6 änglar..Dessa har jag sedan sytt ihop och vänt ut och in så rätsidan kommer ut..Och fy vad DET är pilligt..6 kroppar ..12 armar..12 ben..och 6 vingar..Så nästa steg blir att stoppa dom och sedan sy på armar och ben på kroppen..Därefter ska det klippas ut kläder och sys ihop..Jag fick nämligen tre änglar till på beställning igår..Jag gick till målar gruppen jag var med i visade dom tre jag strax har klart här..och då fick jag beställning..Men SE det ska vara en svartvit..för Newcastle fotbollslag..haha..Och en rödvit ..för Sunderland fotbollslag..och så en blå och en til Pam..det blir ju för höge farao fyra änglar..Jag var tvungen att titta på lappen jag har..det stämmer..det är fyra till..
Himla bra.Jag sa att det kan nog ta en två veckor.För jag har mer att göra..Men när jag kommer tillbaka ska jag ha med mig något bakat också.Det hade jag alltid varje tisdag när jag gick och målade.Dom sa att jag kunde ju sitta med dom och sy mina änglar..och det kanske jag gör ..Det blir lite sällskap..I morgon ska jag se om jag får tummen ur där den inte ska vara och får skruvat av handtagen på sängborden och byrån..Ska in till brädgården och köpa virke till en tavel hylla och hyllor för förvaring.Får också köpa en grund färg till sängborden och garderoben..Ska ju ha allt vitt.Pust och stön..vilken pest man är för sig själv ibland.Men det är så vackert..Får sätta till lite färg i tillbehör..På fredag om jag kommer ihåg ska jag gå till loppisen..Får se om det blir några fynd eller inte..Nu kära kamrater och alla andra..Nu ska jag sluta för idag..Är väl tillbaka imorgon så Piba och Yvonne kan hålla lite koll på mig..Till dess..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: pyret

Hur står det till med min x-tra mor? Med mig lever livet på bra. Midsommar i Sverige var toppen, vi hade ganska så fint väder så vi bada och jag vindsurfa :) Men även fast dagarna i Sverige var bra, så är det gött att vara tillbaks på hemma-plan. Saknade ju mina små barn. De är så stora nu så det är otroligt! :) På lördag ska vi ha 5års kalas för tjejen. Så det blir massa barn, men föräldrarna kommer oxå, så jag behöver inte passa barnen, jag ska sitta med ett glas vin i handen och njuta av vårat fina väder som vi hoppas på. För tillfället så öser regnet ner och verkar inte vilja sluta, så attans tråkigt. Hur har ni det i England? I Sverige har de tydligen kanon! Hur är det annars med livet?

KRAMAR

2008-07-03 @ 00:32:12
URL: http://pyretma.blogg.se/
Postat av: Yvonne Tidblom

ja nu är ja här igen,ja de är klart att vi måste ha koll på dej,smulan ligger i soffan,å ja dricker kaffe solen skiner..ja det är så härligt,du skulle allt va här tycker jag.Smulan stortriffs,men är inte vän med Annelies katter,men hon är tuff ändå,hon älskar att gå i skogen..kl.är bara strax efter 06 på morgon nu,å det är så grant ute,drack resten utav mitt kaffe på Altanen...häääärligt.Igår kväll så grillade vi stora fina fläskfiler,sen stekta färska potatis....å så lite vin,sen tog jag en Wihiskypinne tog en för dej med,tyckte att du lite snurrig..ha ha.Ska ta lite kort på Rödluvan sen här under dagen o skicka till dej,jag trivs verkligen,gå rätt ut i Naturen i bara trosor,ja det är livet på en pinne.Nu ska jag gå in i det stora huset o tvätta av mej lite,för de gör jag fast jag har sem..ha ha.Arbeta inte för hårt nu,du har ju fullt upp med dina arbeten ser jag...nä kom hit o festa lite med oss..alla hälsar så gött,vi satt å pratade lite om dej igår när vi grillade,o så den jävla Cansern,varför den ska drabba en sån god tjej som du..det är Faaan,usch nu är fan i mej igen..nä nu får jag sluta för denna gång min kära vän...mången kramar

2008-07-03 @ 06:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0