mer hylla

Hej igen.Nu är jag tillbaka. Denna dagen har varit fin tycker jag..Det var varmt i morse och halv klart får jag säga.
Vi hade bestämt att åka till Cramlington och gå till marknaden där och även till Focus..gör det själv marknad..Men så blev det inte..Vi for först till Ashington och tankade bilen så att den är klar för imorgon..Ska ju in på behandling och FOss kör mig alltid och hämtar mig sen när det är klart. När vi ändå var i Ashington så åkte vi till gör det själv marknaden där istället..Och vi köpt material till arbetsbänk till mig..och även till en hylla över sängen.Nämnda hylla är nu uppe över sängen..ser fint ut..Och imorgon ska Foss börja med min arbetsbänk..Kan tänka att det är bäst för honom om jag är ur vägen..haha..Jag vill ju gärna tala om hur det ska vara..Fast jag inte är någon gör det självare..haha..SÅ kan det vara..Och idag när han hade satt upp hyllan fick han flytta den..Ja det är sant..Han hade satt den alldeles för högt..Jag gillar inte när saker och ting hänger nästan uppe taket..pust och stön..Han frågade inte mig hur högt han skulle sätta den..fniss..Så det restulterade i att han fick flytta ner den..Men nu är jag nöjd..Så det kanske är lika bra att jag är ur vägen när han ska bröta i mitt rum.Han blir säkert inte klar men han kanske hinner en liten bit på vägen ialla fall.Det ska bli skönt att få en plats att ha symaskinen på ..och alla tyger och tillbehör.Det blir säkert bra.Sen var jag på loppis och hittade två fina lampor som numer pryder mina sängbord.Men jag har kvar en av de gamla för en kan jag ha när jag syr så jag ser..Behandlingen är inte bra för min syn.Tro det eller ej..Jag har ju haft läsglasögon..men förra året när jag fick behandling fick jag börja med glasögon jämnt.Men så läste jag The secret och gjorde ett expriment .Det stod om det i boken..Så jag sa till mig själv att jag kan se klart..Och tänk..innan behandlingen började nu i år så läste jag under dagtid utan glasögon alls.Det var dock svårare på kvällen.:Men nu är jag tvungen att ha dom jäkla glasögonen igen.Men det ska jag se till att ändra på när behandlingen är över i oktober..Har också hunnit med att köra lite "styrketräning" här hemma..Gjorde mitt hemma program. Uppvärmining tio minuter..Sen tränar jag låren..axlarna..armar..biceps..och triceps..sen rumpan..och lite magen.Kan inte göra mycket med den..Vet inte om jag någonsin kommer att kunna träna den som jag har gjort eller om operationen och all ärrbildning har gjort det omöjligt. Det återstår att se.Men det var skönt att få jobba lite med musklerna..Jag saknar mitt gym.Men jag inser att jag kan inte jobba där som jag har gjort och då är det bättre att jag gör lite här hemma..och sen försöker hålla mig igång med mina promenader så gott det går.Gick en sväng efter jag varit på loppisen..Har hunnit med min meditation ...och nu ivkäll kollade jag sommartorpet och allsång..och då sydde jag samtidigt ihop 6 änglar.SÅ nu ska det göras kläder till dom också..I dag kan jag inte somna före klockan elva..ja det gör jag väl ibland..eller jag ligger alltid då ...Men idag måste jag förmedicinera för imorgon..Tio tabletter mot illamåendet ska tas klockan elva i kväll..sen tio tabletter till imorgon bitti klockan sju..Så ser det ut..Sen åker jag in så jag är inne vid halv elva kvart i elva..Då tas det blodprov först..sen får jag sitta och vänta på att prata med doktorn lite..Och sen blir det en lång väntan..Det är sällan själva behandlingen börjar innan halv två..För först ska blodprovet analyseras..sen ska mitt cellgift blandas..och sen kan det starta..Och en av dom två påsarna jag får tar tre timmar innan den är klar..Den andra tar cirka 45 minuter..Så det blir alltid en lång dag..Men vad har man att välja på ..Inget alls..fniss..Ja ..det var väl allt för idag ..men om jag orkar kommer jag tillbaka imorgon kväll..tills vi hörs igen...njut av livet..Kram/Lena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0