måndag kväll igen

 Hej alla ni där hemma och alla andra.Här ser ni ett kort på min fina clivia som står hemma i Ås.Piba skickade det kortet när den blommade för lite sen..Yvonne..vem har lovat dig att vara uppe så sent på kvällen..hihihi...Förstår att ni har det gott där ute..Skulle gärna komma dit..MIn dag började regnigt..Nä..det var uppehåll när jag gick upp men det blev snart regn..Vi hade ju bestämt att åka till Focus och köpa en hylla till mig som vi såg online igår kväll..Sagt och gjort..Jag skulle också titta på handtag till byrån och sängborden.:Och ha konsoller till min lilla vita hylla..Som numer är vit alltså..fniss..Först ville inte bilen starta så bra..Vet inte om den blir lite "sur" när det är regnigt..haha..Jag tror att det är något som inte gillar fukten när det är regn.För det är inte första gången den är så här..Men Foss tankade i fel bränsle sist också..och då gick den som en kratta..Så det kan ju kanske vara det också..Till slut startade den och vi for iväg..Väl på Focus så hittade vi ingen hylla ..såklart..Vid närmare efterforskning så hade dom bara en nere i Yorkshire..Landskapet närmast söderut..Dom hade sex i lager..Men tror ni att dom kunde skicka någon..Nä det går inte förrän nästa vecka..För på torsdag ska vi starta med inventeringen så vi kan inte sälja den..VA!!!!!Har ni hört något så dumt..Kan man gå inte i affären och handla tro..eller gäller det samma där..Det är ju löjligt..Sen skulle jag då titta på handtag..och hittade några jag tyckte om..Och naturligtvis så hade dom bara fyra.Och jag behöver sju...Så då ringde dom upp Focus i Cramlington där vi bodde förut.:Där hade dom sju trodde dom..Dom skulle gå och titta..Efter lång lång stund kom dom tillbaka och sa att dom inte kunde kolla riktigt..Så dom bad att få ringa upp senare..Det kunde ju ta hur lång tid som helst..Så i slutändan fick jag med mig konsollerna i alla fall..Det var väl inte meningen jag skulle ha hyllan eller handtagen idag då..Men på onsdag ska vi till Cramlington till marknaden..och då ska vi hoppa in på Focus ..och kanske har dom kvar handtagen då ..Vi for till trädgårdsmästaren också idag..Där fick jag jackpot ialla fall..Jag köpte nya växter till korgarna där ute..Det blev blå hängande lobelia...och vita verbena..Så jag ska plantera dessa imorgon och ta bort penseerna..Så det ser lite trevligt ut med nya växter där..FOss köpte också en fågelautomat..Han har gett fåglarna för och jordnötter och hängt ut automaten så vi kan se den från köksfönstret..När jag hade gjort detta så var det dags för min meditation..Och sen fick jag sytt kläder till tomtenissan jag ska ha med till behandligen på torsdag..har ju tre änglar som ska med också..Dom får heta följande..Den rosa ängeln heter Rosanna..Den blå ängeln heter Azuli...Blå är ju azul på spanska..En svartvit ängel heter Chica..Hon ser så där lite stads chic ut..Samt att chica är även tjej på spanska..Tomtenissan döpte jag till Xristina..För att jul förkortas X-mas här på engelska..Tycker jag är bra namn på dom..Har ännu tre att sy som ska skickas till Sverige..Och fyra till målargruppen här.:När dessa är gjorda har jag gjort 30 änglar..Inte illa va..!!!!Nu ska jag sluta för idag..Är nog tillbaka imorgon..Till dess..njut av livet..KRam /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0