lo siento mi vida

Hejsan hejsan..Ännu en dag är så gott som till ända..Har varit en lugn dag idag..Bestämde jag skulle slappa..Eller slappa..Inte träna något alls..Satt ute en bra stund..Sen gjorde jag min meditation i hammocken och det var så skönt..För det första så låg jag till klockan var över nio så dagen har gått fort..fniss..Efter meditationen...eller vegetationen som jag säger så var det dags för mat IGEN..fniss...Så jag gjorde veg.köttbullar..Men jag stekte dom inte utan tog fram en burk tomater..krossade..Först så skar jag lök och vitlök och svettade det lite sen på med curry och en paprika..och lite morötter..Sen hällde jag på tomater och så fick detta koka ihop lite med olika kryddor.Sen till slut var det dags för köttbullarna..Slängde i dom också..SLängde..det låter det..Jag lade i dom fint och vackert..Sen fick det koka en stund..För dom var frysta se...Och under tiden så fixade jag lite skruvmakaroner..Satte mig i mitt rum och åt och läste aftonbladet..Brukar kolla vad som händer där hemma..Sen har jag klippt ut kläder till tio änglar..Sydde ihop sex änglar igår och gjorde de fyra sista i morse..Ute i hammocken..Och när dom är klara så måste dom ju få kläder också..Så det har jag gjort ändå till nu nästan..Lyssnade på lite musid i datorn..Hittade Linda Rondstadt igen..Och hittade texten till hennes fina sång "Lo siento mi vida"...Samma som rubriken i dagens blogg..En mycket finstämd sång tycker jag..Är lite Mogan sjuk..Fick mail från Antonio igår..Och han skrev att livet är en strid..och om det är lugnt är det bara en tillfällighet..samt..du är en krigare och har allt att vinna och inget att förlora..Han vet att jag insjuknat igen.:Så det är hans sätt att peppa mig..Häftiga ord tycker jag..Blev glad för dom..Vill gärna både till Mogan och hem till Ås så fort som möjligt..Kanske går det att genomföra till hösten och vintern..I dag har det varit ännu en varm dag..men ack så disigt..Inåt land är det sol..och hade det inte varit så disigt hade det varit sol här också::Men vi ligger ju alldeles vid vattnet så det är väl därför det är så idag..För övrigt har det varit lugnt..Får ta nya träningstag imorgon tänkte jag.:Nu ska jag sätta mig i sängen och kolla tv..Till nästa gång..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer
Postat av: Piba

jaha då vet jag hur läget e..vädret bra här hemma...25-30 grader...lite svettigt..kram Piba

2008-07-26 @ 22:19:39
Postat av: Yvonne Tidblom

Hej hej!!!

Ja här är det varmt som piba skriver,har bara 27g inne,har bara trosor på mej,svettas ändå,de varma vädret ska fortsätta..pu.jobbar nu helgen.Gunilla.W har flyttat ihop med Landberg!!!!!.Hon har sjunkit,tror inte att hon får ha barnbarnen heller.Ha de gött saknar dej väntar bara på att du ska komma heeeeem...puss puss

2008-07-26 @ 22:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0