lite snabbt idag.

None Hej..börjar med att sätta in en bild från Rothbury på ett blommande träd..Yvonne..LS är ju på allsången dagen innan du åker till Lane..Då ska jag ta och titta..fniss..Här är det ännu klockan 08.54 halvklart ute..Ja lite mer än halvklart kan man nog säga..Det ska bli upp till 25 grader idag..Så jag ska sätta fart på min dag när jag har skrivit här..I går så börjades ju tapetseringen av mitt tidigare nämnda rum..Det är en vägg kvar..samt biten över fönstret..Foss ska fixa klart det idag..Medan jag ska ta och börja röja upp här ..Först ska det städas i storarummet..För det är ju så mycket slipdamm..och alla mina prylar..Men dom får jag ta och flytta till hallen.När stora rummet är klart så blir det toans tur att få sig en upprensning..Därpå köket..Sen hoppas jag att det finns tid att gå ut och gå..Jag ska gå och se om loppisen är öppen..Jag har sett en fin hörnhylla där..Och ett fint litet vitt skrivbord..Kan jag få dom för en billig penning så blir jag glad..Upptäckte igår att jag inte behöver måla tapeten..För det är vinyl..Så den färgen jag har ska jag istället använda till att måla möblerna med. Så har jag tänkt mig..Ska senare i veckan ta mig in till Ahington och köpa grundfärg...och nya beslag till byrån och sängborden tänkte jag..Så förhoppningsvis får jag klart i mitt rum fram i slutet av veckan som jag har tänkt..Det ser jag fram mot..Ska sen sätta upp nya gardiner i mitt rum också..Eller nya och nya..Det är gamla jag hade i Sverige..Men dom blir ju nya här så att säga..Ska bara vänta på att Yvonne..den lilla skicka krokar till min stång..Men jag har ju att göra under tiden ändå så jag sitter liksom inte i sjön om jag inte har krokarna just idag.Jag vet att hon har köpt dom till mig..Men så ska jag få en cd också..och den har inte kommit ännu..Så då väntar vi tills hon kan skicka allt på en gång..Sparar portot..Det är så himla dyrt med portot från Sverige tycker jag..Upplever inte att det är så här.Jo visst kostar det att skicka härifrån också..Men jag tycker ändå inte att det är så mycket ..Jag fattar ju att det beror på hur mycket det väger..Nä kamrater och alla andra i världen..Nu ska jag sätta fart på min dag..Dricka ur min andra kopp kaffe och sätta fart på fläsket..Till nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0