lite snabbt idag.

G'afton G'afton...Tänker inte alls skriva mycket idag.Klockan är bara tidigt..drygt halv tio här..alltså halv elva hemma..Har idag gjort lite av varje..Först så sov jag så illa så illa..usch ..När klockan var tre i natt var jag ännu vaken.:Stängde av datorn vid halv tre..MEN SE..jag råkade titta ut..och det var fullmåne..GGGGRRRRRR:..jag vet ju att alla ulvar är ute och vakna då.:Så det var därför jag var vaken..Jag har som tur är eget rum så jag behöver inte vara grym mot någon..Har SÅ himla ont utav fullmånen..Jag HATAR när folk säger att DET ÄR BARA INBILLNING att du inte kan sova när det är fullmåne..HUR kan dom vet det..????Jag bara undrar..Dom vet väl inte hur jag sover..Och dom bestämmer väl inte över hur andras kroppar fungerar..Om det vore så ..då kunde dom ju istället hjälpa mig när det är fullmåne och säga..jag har en liten kur för dig.."gör så här...etc..:" så sover du.:Men nä då....bara säga att jag inbillar mig..pust...Likadant med kaffedrickande sent..Det var MÅNGA år sen jag drack kaffe på eftermiddagen..För jag kan inte sova om jag dricker kaffe sent..INBILLNING..säger maken..plus flera andra..BLA...min gode vän som bor ihop med en god vän..dettta hände för flera år sen.:Min gode vän sa att han kunde dricka kaffe det sista han gjorde innnan ha gick till sängs..Nä sa jag..det kan inte jag..för jag kan inte sova..Nä du har fel sa han..det är inbillning..Sen gick det några år ...och vi kom att prata om dettta igen..Och DÅ hade han ändrat sig..För det fenomen som jag hade/har ...att jag inte kan sova om jag dricker kaffe sent ..hade även han drabbats av..Hahahahaha..Ja ja...Kanske hade jag smittat honom..Eller kan det vara så att det bara var inbillning..hahaha..Roligt var det ialla fall..NÄ..jag tror att månen har en viss inverkan på oss alla..Och likadant med kroppskonstitutionen...(heter det så..????kroppsformen?????)..Det som är bra för mig kanske är rena döden för andra..vem vet..I alla fall..efter en jobbig natt..(tur jag har tv i rummet..) så somnade jag till slut någon gång efter klockan tre inatt..Vaknade och gick upp strax efter halv nio..Åt idag bara två knäckemackor med ost och aromat..och två ägg..Tyckte jag ville ha det..Sen när klockan var runt tio eller strax efter så gjorde jag lite halvhjärtade övningar..Sen duschade jag och gick en promenad..En annan vända idag dock.:SOm jag upplever som mycket längre..Men kan ni tänka er..Jag gick exact lika långt idag som igår..och tiden var visserligen två minuter mindre...och kalorierna har jag glömt..och stegen likaså..Men det är då fan med dessa stegräknare..Jag tror ibland att dom räknar för lite för att man ska gå längre..hahaha..Ja ja..Jag var ute ialla fall.:Ringde Thelma innan jag gick men fick inget svar..Och jag hade ingen lust att vänta heller..Då går jag ensam..Sen när ja gkom hem ..ja vad gjorde jag då...Jag har inte gjort min medtitation kom jag just på..usch och fy...snyft......Jag har suttit vid symaskinen igen..Nästan hela dagen..Gjort rent den...och oljat den..:Lyssnat på musik..var tvungen att ta fram gitarren för att spela lite med sångerna..Så nu har jag tränat lite gitarr..har inte hållt iden sen Barbro var här..Hon kom dagen innan nyårsafton.Det var då jag spelade sist tror jag..fniss..Har gjort klart två figurer idag..Nya.Jag ska ha en ..sen tänkte jag ge en till Lilla Yvonne..Kan inte säga vad det är ifall hon läser här..Sen har jag klippt ut tio änglar som ska sys ihop..Det tar en stund..Men men..det får gå.:Kanske kan jag sy det imorgon em..Ska ju in på scan imorgon fm..Men jag får inget svar själv.Utan jag får väl reda på hur det går nästa vecka på torsdag när jag har behandling..Jag utgår från att det går bra..jag skulle bli jäkligt sur om det visar annat..Jag menar jag mår ju bra för det mesta och har inte ont..Ja ja..Det ger sig.:Jag lämnar det medicinska till doktorn..sen tar jag och kroppen hand om cancern..För DEN SKA BORT..SÅ är det..Den ska fan inte vinna över mig inte..Nu mina vänner ska jag se på tv innan jag kryper ner i sängen...Till nästa gång...njut av livet..Kram/Lena


Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

Hej min vän..



hoppas de går bra för dej idag tänker på dej.Det har varit fint väder här idag vart ute i solen hela dagen,man får passa på,solat för dej med..ler.Jag vet iallafall att du inte kan dricka kaffe sent på efm..ha ha,men jag dricker kaffe de sista ja gör innan jag lägger mej,må nu bra efter behandlingen..kram..njut av livet

2008-07-21 @ 20:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0