jag och min ugn

None Börjar med att lägga upp en bild från Mogan..Från vår brygga..Kanske inte syns så väl..men det är så..I dag har jag varit riktig alert.:Vaknade ganska tidigt..Sen satte jag igång med att sy mönster på vingarna till änglarna jag skulle ta till målargruppen idag..Hade också tänkt baka en tosca kaka..SOm jag ALDRIG har gjort tidigar..Jag har en varmluftsugn..och då är det visst så att man ska sänka gradantalet..Antingen är det 25 grader eller 25%..Sen kommer nästa frågeställning..Ska man baka lika länge som en ordinarie ugn eller ska man baka längre..Detta är ett problem för mig..hahah..Jag tog ut kakan efter 25 minuter för så sa receptet..Man skulle då klena på glasyren och baka den i ytterligare 20 minuter..hm..hm..hm..ser misstänkt ut..tyckte jag..Kakan såg lös ut..hm..hm..Men jag gjorde som det stod..och fick en tosca kaka med fyllning..haha..Smeten var lös och glasyren blandades med den..Så jag fick ju baka den igen..och göra en ny glasyr..Men jag kan tala om att det var himla gott när den sen var klar..hahah.Jag har också tränat lite idag..Tog mina tegelstenshantlar och tränade mina armar..lårmuskler...magmuskler..rumpmuskler...midjan...magen..Och det gick fint..Mår bra idag..har lite ont i knäna..Men jag har ju lite ont i kroppen efter behandlingen.:I går natt fick jag ta tabletter för det gjorde så ont i knäna..Men vaddå...jag är glad att jag har det så lindrigt ändå..Det är väl inte det roligaste..Men som sagt..det kunde varit värre..I dag har jag fått en cd från min kära granne Yvonne..Det var Brolles tolknig av Cornelius..Himla bra tyckte jag..Var en del låtar med som jag inte har hört innan..Brolle har en sådan himla fin röst tycker jag..
I morse var också Thelma här..HOn kom med massor med fina spetsar från sin mamma..Och lite tyger..Det kan jag ha till änglarna..Sen hade hon med sig långbyxor som var för små till henne.Men dom var väldigt för stora för mig.haha..så dom tog jag med till målar kursen..så skulle Pat ge dom till helikopterambulansen när dom har insamling nästa gång..Himla bra..då kommer det till nytta..ja..vad har jag gjort mer..Jag gick ju till målar kursen även om jag sydde på mina änglar..Det är lättare för mig.Det var roligt att komma dit igen..även om vi inte var så många.
Sen när jag kom hem gjorde jag min meditation och så åt jag..Sen tvättade jag föntstren på utsidan..mitt rum..köket och toan..Har grejat gardiner i mitt rum och tyckte då att fönstren skulle vara rena också..I morgon ska jag se om jag kan fixa till lite kuddfodral och dukar..Har tyg över från gardinerna som jag fick korta av..Ja..det var väl allt för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0