en solig härlig dag

 Hej och hå..Börjar med ännu en bild av mitt rum..Det är min arbetsbänk..eller vad jag ska kalla det..Tycker det ser himla fint ut..TV-n på hyllan och små hyllor bredvid..Ja jag är glad och nöjd..Och du...vilken dag vi har haft då..Ja det har för all del varit fint i tre dagar..Först i morse kom Thelma med hundarna så vi gick ut..Tog med stegräknaren..Och jag var ute i 1 timme och 46 minutet..Gick 5.82 km...det var 9.732 steg eller nåt sånt..Och jag brände över 300 kalorier..Himla bra va..Det var varmt och skönt även om solen inte var uppe helt..Det var lite soldis..När jag kom hem så tog vi bilen och for till ASDA..stormarknaden..behövde fylla på förråden..så då gjorde jag slut på över tusen kronor där..usch och fy..Inte lika kul..JA sen efter det var det ju att plocka in allt på sina respektive platser..Och jag gjorde mig en tomatsallad...med sallads blad så klart...tomater...mozarella...oliver..oliv olja..balsamvinäger..och salt och svartpeppar..och vitlöksbröd..till detta ett glad rött vin..VAR DET GOTT ELLER VAR DET GOTT...!!!!!!Satt ute i hammocken och avnjöt nämnda sallad och vin..det var så HÄRLIGT..Sen kom FOss och han skulle fia sig lite mat..Men han tog sig en öl..Och så kom pratet in på Mogan och alla människor där..Och där satt vi rätt länge::Tror jag gick in vid sextiden..Sen dess har jag hunnit med att diska och titta på hem till gården..och jag sitter just nu här och skriver..Håller på med änglarna också..Stoppar dom med vadd..Har gjort 8 ben av 20...så det är bara resten kvar..Armar och kroppar..fniss... I morgon har jag inte riktigt bestämt hur dagen ska bli..Det får bli som det blir..Men det blir säkert en promenad skulle jag tro..Och lite träning..Hoppas det blir lika härligt imorgon som idag..Men det ger sig..På lördag kommer ju också Veronica från London..Har ännu inget hört från henne..Lite konstigt..För jag skickade mail till henne och jag antar att det har kommit fram för jag har inte fått något meddelande om att det inte har kommit fram..Men det ger sig.:Vi skulle ju träffas på söndag..Det är något evenemang nere vid stranden har jag förstått..Så jag får väl gå runt  och se om jag hittar hennes husvagn och få tag i henne på det viset..Annars kanske jag skulle skicka ännu ett mail..fniss..Har förresten pratat med mina pojkar idag..Dom satt ute och drack en öl..Johnnie har ju semester och Piba har jobbat..Dom mådde ju bra som tur är..Ja kära vänner..Detta var väl allt från mig för idag..Till nästa gång...njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0