vilken film..vilken musik..vackert

 Hej på er..Måste börja med bilden..Vet inte om ni kan se att det är en tjej i fönstret..Hon heter i alla fall..slindile..Är barnhemsbarn i Sydafrika..Hennes syskon bor där också pga.föräldrarna är döda i AIDS..Dessa barn på hemmet har gjort en dokumentär som jag såg på engelsk tv i går kväll.:Det är därför jag vet detta..Barnen har fått donerat till sig studiotid för att göra en cd..Och man fick följa jobbet med denna cd..och GUD vad vackert dom sjunger..Jag har varit inne på hemsidan och ska beställa den.Den är slut för tillfället.Men dom är ju så himla duktiga på sina stämmor och sina sulusånger.Jag rekommenderar denna skiva varmt..Om ni vill läsa om barnen så gå till www.wearetogether.org. Sidan är på engelska..Det var en mycket rörande dokumentär och en vilken musik alltså..Jättefint..För övrigt har jag till min stora glädje mått bra hela helgen..Det är ju lite si och så med det efter behandlingen..Men jag kände inget igår och inget idag..Jag låg ändå hela dagen igår för jag kände att kroppen ville vila..Inte för att jag var trött eller hade ont eller mådde illa..Och inte idag heller..Idag har jag fart runt med dammsugaren..och jag har varit ute en sväng..Det har varit lite aktiviteter nere vid stranden..Så jag gick dit när jag ändå skulle handla lite..Det var lite marknadsstånd och så där..lite av varje..Men jag gick snart hem igen..Så har jag sytt en hare som jag ska skicka till Grästorp..Till tjejen som har syaffären vid järnvägen..Så den får jag skicka iväg under veckan..Får göra lite fler änglar också tror jag..Och lite annat smått och gott..Har pratat med syrran i Hjo idag..Dom är nu i Stockholm igen.Dom kom hem därifrån förra helgen..Då hade dom båtat sig upp..Nu ska dom båta sig hem också..Det hade varit en fin resa..Dom ska gå förbi Trosa hem vet jag.Och där stannar dom till imorgon..Det är ju en fin liten trästad sa hon..Hon och Lars ska komma hit igen..Jag hoppas det kan bli snart..Lars gillade det verkligen här..Det tycker jag är roligt...Det är ju fint här också för all del..Har pratat med Thelma just nu också..Hon satt och lyssnade på min och Foss cd vi gjorde nere i Mogan..fniss..Hon tyckte den är så bra..det är ju glädjande..Jag får säga att jag saknar Mogan varje dag ännu..Och alla människor man mötte..Ja inte för att jag kan komma ihåg alla namn..vi mötte säkert över 200 människor varje månad.:Men några fastnade ju i minnet ändå..Det är ju bra att man kan MINNAS ändå..fniss..Man är inte helt borta ännu se..Även om mina barn tror det ibland:)
Annars har det inte blivit gjort så mycket mer idag..Men det räcker väl till ändå.:Det är ju ialla fall söndag och vilodagen..Det har ju katten Moggie anammat ialla fall.:Han ligger här på min säng och snarkar..Ja han snarkar..Men han är söt ändå..Med sin stora näsa..En riktig karaktär är han..Nu är klockan snart åtta och jag ska läsa igenom mina bloggar jag läser..Om inredning..Mycket trevliga..Och lite andra bloggar med..Det är fullt upp med bloggeriet se..Till nästa gång..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0