torsdag kväll i regnet

  Hej igen..Har upptäckt att jag kan använda en större storlek på bilderna nu..Det kunde jag inte när jag började blogga förra året..Denna bilden föreställer alltså mig..Jag vet precis när den är tagen..Den tog Yvonne förra året den 11 augusti på augusti festivalen hemma i Grästorp..Det var en dag det..Först så tog jag med mig några plast kassar med pant på cykeln..Sen trampade jag iväg ner till byn från Ås..Nog åtta kilometer.Sen träffade jag Barbro.Min äldsta vän..hahah.Nej hon är inte den ÄLDSTA...men hon är den jag har känt längst av dom jag räknar som mina vänner..För Jösse namn..vi har hängt ihop i 34-35 år..Det är som ett äktenskap...hahaha..I alla fall..Vi gick runt på festivalen och kollade läget..Barbro hade bilen med sig så vi kunde inte ta en öl..Men vi kunde gå till systemet..Och det gjorde vi...Köpte lite olika cider sorter..Så körde hon hem..och jag kom efter hem till henne på min cykel då..Sen fick vi öppnat den första cidern..Och det var varmt den dagen vet jag..Och det var SÅ gott med cider och is..Sen gjorde hon sig klar..Och så cyklade vi hem till mig i Ås..Men jag kommer inte ihåg varför vi skulle cykla dit innan vi for in till festivalen.Men så blev det..Och hemma hos mig så blev det ju mer cider så klart..Piba och Johnnie drack nog öl tror jag..Sen tog vi cyklarna och pedalade in till byn ..IGEN...Och på vägen blev det lite färdkost..läs cider..sen var vi framme i byn..Och vi gick till öltältet..Där träffade vi Yvonne som tog denna bilden..En annan av mina få men goda vänner..Det var hon och Lisa dottera..och så var det Anneli och Kurt..Yvonnes syster och hennes gubbe..Kommer inte ihåg hur länge vi var där.:Men jag minns att jag träffade Maja också..Så det var nog läge tror jag..Ulrika träffade jag också..Från att ha varit en mycket positiv person så tyckte jag hon var himla negativ..Och det sa jag nog också..hahaha...Ja kvällen gick och fråga mig inte hur fort..Men vi landade sen på krogen..Där satt vi på uteserveringen..Och jag pratade med Lena och Anette och GUd vet hur många..Och nog sjöng vi en sväng också..Sen kom Gunnel och TOmmy och Lisbet och Larsa..Och nog var vi goa att cykla med hem till Gunnel och Tommy mitt i natten..haha..OCh där blev det mer vin..och sång och gitarr..Men jag var så hes..så helt plötsligt gick det inte att sjunga alls..hahaha..Ja till slut så skulle vi ju cykla hem..Och jag var lite orolig för hur det skulle gå..Trodde nog att Barbro skulle fara omkull..Så jag tvingade henne att cykla halvvägs hem med mig och sen ta av mot sitt eget hus..Men hon klarade det galant..När jag själv kom hem på framfartsvägen upp till vårt hus..Då såg jag något mycket "intressant "på vägen..så jag SLÄNGDE mig ner på backen för att undersöka ..hahaha..Nä då..jag trilla omkull..fniss..SÅ var det..Men jag slog mig inte som gott var..Men där fick jag för att jag var orolig för att Barbro skulle trilla..hahaha..Dagen efter har jag suddat ur almanackan bara för upplysnings skull..TIll nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0