sytt igen

 God måndag.Hoppas att början av er vecka och även helgen har varit bra..Jag sov rätt hyfsat och gick upp halv nio..Det var skönt..Det var lite mulet ute..Men ändå uppehåll.Bestämde att jag skulle gå en sväng idag..Ringde till Thelma två gånger men fick inget svar..Ringde henne i lördags också..Då svarade hon inte heller..Hoppas allt är ok..Jag vet att i onsdags när vi var ute och gick hade hon lämnat en kyckling på spisen.:Och när vi kom hem hade den kokat torrt..Så hon har städat det vet jag..och hoppat upp och ner på stolar..Och hon har en dålig höft..Kanske har hon fått åka in till sjukan.Hon är ju inte riktigt pigg..Eller kanske hennes mamma är dålig igen.:eller också svarar hon bara inte..fniss..Det löser sig väl.Men det känns  oroligt att inte veta..Så jag gick en vända själv..Tog på mig vindtät jacka..för det var lite ruggigt faktiskt..Sen på med hatt..För det är kallt i nacken utan hår..Hade en sådan där typ Beppe hatt så den täckte både fram och bak bra..Gick en bra vända..5.72km..Runt vid Woodhorn och ner vid North Seaton..och så ut så jag kunde gå längs med strandpromenaden hem..Det var härligt..Det tog 1.5 timme..Så det tycker jag är lagom..Sen har jag hållt på med änglar..Gjort klart dom och sytt ihop delarna..Samt sytt alla kläder till dom och börjat klä dom..Nu ska jag vända på vingarna också och brodera dom..Så det är allt lite jobb med det hela..Sen ringde min vän Barbro i eftermiddags..DET var ju HIMLA kul..Det är alltid roligt att prata med henne..Inga lessamheter där..Vi har ju känt varandra i 35 år eller så..Så vi vet ganska bra var vi har varandra..Det har gått upp och ner genom åren..Men vi hittar alltid varandra igen..Tur det..Vi har gått igenom ett lång äktenskap..hahaha..Hon är en av dom få vänner jag har..Jag menar VÄNNER:.jag har hellre FÅ vänner men RIKTIGA vänner..Jag har två Yvonnar som vänner..En Elsy...En Barbro ..en ANita..dom är goda riktiga vänner..Sen har jag ju mina älskade systrar också.:men dom är liksom där ändå..Inte så att jag tar någon av dom alla för givna..Men nu var det ju fråga om RIKTIGA vänner..Jag är otroligt glad och stolt över att JAG har fått förmånen att lära känna dessa "tokfior"..Mycket roligt har man haft genom åren..Jag har också hunnit med att chatta lite med Yvonne.Men hon hade så himla dålig mottagning i sin stuga så vi la av ganska snabbt..Lika bra det..så jag fick fortsätta med ängleriet..Pratade med mina älskade söner också..Johnnie började jobba idag efter semestern..Hårdkörning direkt..Piba jobbar en och en halv vecka till ..sen har han semester..Så en del har sitt goda kvar..Han ska ju passa Maries hund också när dom åker till Gran Canaria..Ja det var väl allt från mig för idag..Den fina bilden kommer från ljusglimten.se..till nästa gång..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0