onsdag GC och olycka mm...

 Hej igen.. Så här ser kuddarna ut som jag sydde till sängen. Samma tyg som symaskin skyddet och gardinerna.Tack Cina för de snälla orden..Det är roligt du hälsar på här..För övrigt har dagen varit bra men lite lessam tycker jag också..Fick ju höra om flygolyckan  i Madrid.Och min syster åkte till Gran Canaria idag..Lyckligtvis för vår familj så åkte dom inte med denna flight..Men det är sorgligt för alla andra som drabbades. Syster yster ringde kvart över tre och då hade dom varit framme en stund och hunnit handla och hunnit ta sig en hutt..Så hon var vid gott mod ..Själv har jag varit ute och gått med Thelma och hundarna..Sen blev det lite mer syande i eftermiddags..Gjorde två änglar med skotsktrutig kjol. Får se hur det går imorgon på sjukhuset.Just nu är klockan 22.20 och jag sitter här och skriver och väntar på att klockan ska bli elva.Då måste jag börja förmedicinera inför behandlingen imorgon..Så jag tar tio tabletter mot illamående klockan elva..Sen imorgon bitti klockan sju är det dags för tio till..Ska fråga doktorn imorgon om jag kan få en mammografi..Det skulle nog vara på sin plats tycker jag..Sen ska jag fråga om behandlingen..För jag tyckte jag fick lite oklara svar på mina frågor förra gången.Då var ju inte min doktor där..Så jag hoppas få rett ut en del frågetecken imorgon.
Ja mitt syande idag då..Det gick ju bra med själva syandet.Men igen hade jag en sådan där bakvänd dag..som man kan ha ibland..haha..Jag satt och hade sytt klart och skulle dra ut sladden ur symaskinen...och den är så trög att dra ur...så jag tog väl i för kung och fosterland..Och PANG så for varenda jäkla knappnål iväg ur burken..haha..Så det var att plocka knappnålar både högt och lågt en stund::Då förbannade jag min klumpighet ..inte för första gången..haha..Har nog alltid varit lite lätt klumpig..Min salig broder sa allltid när jag var liten att jag kunde inte springa in till grannen en gång utan att snubbla..haha..Men riktigt så illa tror jag inte det var..Men något ditåt kanske..fniss..Jag har också problem med att skicka mail ibland..Särskilt till min gamle granne därhemma..Många gånger så får hon ett halvt mail..Det slutar mitt i en mening..Och hur roligt är det då på en skala från  ett till tio..VA!!!!!Då kanske jag har skrivit en halv bok för jag är ganska bra på att skriva mail när jag har kommit igång..Men så får man reda på att hälften inte är med..Inte har jag lust att skriva om det.:Och det hjälper inte att jag skickar samma mail från skickat foldern heller för det blir samma igen..Nu ska jag sluta för idag..och läsa andra människors bloggar..Men kanske jag är tillbaka imorgon..Det beror lite på hur jag känner mig efter behandlingen..Annars hoppas jag kunna vara här på fredag igen.:till dess..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0