oj vad roligt...

  Hej hej..Oj vad roligt när jag kom hit..Då hade både Annika från Italien och Cina i Stockholm varit här och hälsat på.Tack snälla ni för att ni kikar in här...
Nu till något annat..Bilden ni ser är en väska jag har sytt idag..Och HUR SVÅRT KAN DET VARA DÅ...TÄNKTE jag..haha..Lätt som en plätt..Sagt och gjort..Glad i hågen skred jag till verket..Och klippte ut tyg..och mätte så noga med både tyg och foder..Det var ju inte så jädrans svårt..Sen när det väl kom till kritan..då hade jag klippt botten och topp delen lika lång eller hög eller vad jag ska säga..som hela väskan..MEN det var ju inte så svårt att rätta till:.bara att klippa bort en bit..Värre var det bilden.Har aldrig gjort det förut med att stryka över bild på tyg..Men jag läste instruktionen..Och det var ju lätt..haha..Fixar jag lätt..Sagt och gjort..Fick på bilden...och drog av pappret..Nja..det får duga tyckte jag..Sen ville jag ha bilden matt..Då skulle man vänta tills bilden var kall..Och sen stryka över med ett vanligt vitt copieringspapper..Och så gjorde jag..Kanske lite för länge..haha..För när jag skulle ta bort det pappret så satt det fast i bilden...pppffffff....SÅ jag sa till Foss det gick inte fullt så bra..Du får skriva ut en ny bild..SÅ det gjorde han ..och jag fick ju då klippa ut en ny tygbit ..Och när han hade tryckt ut bilden så var jag klar..Jag mätte in bilden vart den skulle vara och sen skred jag till verket igen..Tänkte ta det väldigt lugnt..Jodå..När jag drog loss pappret så hade inte bilden fäst överallt..DÅ VAR DET INTE FULL SÅ ROLIGT..Men jag kom på att jag skulle ha låtit själv bilden torka i 5-10 minuter innan jag strök på den på tyget..SÅ...en tredje gång fick jag gå till Foss och be om en bild till..Och då gjorde väntade jag i tio minuter innan jag strök på den..Och det gick rätt hyfsat..Det är den bilden ni ser..Men ändå inte helt bra..För lite av bilden lossnade när jag drog av pappret..Sen när jag skulle stryka över med det vita pappret för en matt yta..SÅ gjorde jag ett svepande..Men det var nog för att det skulle dra med sig lite mer bild..haha--Sen fick jag sytt..Och jag fick peta upp..Och det har tagit precis hela hela dagen..Men så kom jag på att det är SÖNDAG och vilodagen..:Så hjärnan har väl vilat antar jag.För riktigt så himla trögt brukar det inte gå när jag syr..Men jag tycker den blev rätt hyfsad ändå..Har tagit kort på den som ni ser..Passade också på att fota mitt skydd till symaskinen..och en av kuddarna jag sydde när jag höll på här och ändrade om..Men det visar jag en annan dag..Nu ska jag se om det har hänt något i världen..Läser aftonbladet på nätet..Nu vet ni hur jag har tillbringat min söndag ialla fall..SOm för övrigt inte har varit så regnig som vi fick sagt av vädergubbarna..Andra dagen i rad dom har fel.:Regnade dock natten till idag..och i morse..Men sen har det varit uppehåll..Det var allt på både väder och syfront för idag..Till nästa gång..njut av livet..KRam /lena

Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

Tjena !! De va en snygg väska du sytt,du är duktig.Här vaknade jag med regn,annars har de vart rätt skapligt ute.Du får ha en bra dag..njut av livet...kram

2008-08-18 @ 06:56:41
Postat av: Lena Funke

Hej Lena!

Nu har jag läst en del av din blogg. Det tar ju en stund om jag ska läsa hela så det får bli lite då och då. Den är himla käck din blogg. Jag fick mej ett gott skratt när jag läste de senaste med den där väskan. Visst är man go i huvudet ibland. Ha det gott!



Kramar

Lena

2008-08-18 @ 10:15:39
Postat av: cina

Skam den som ger sig...Väskan blev underbar.

ps..ge aldrig upp, det är av misstagen som vi lär oss...så nästa gång kommer väskorna att tillverkas i en rasande fart // Cina

2008-08-18 @ 17:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0