marknad och olika tänkande

 Hej igen..I dag har jag och Thelma varit på marknaden i Ashington..Jag trodde väl det var lite som när vi bodde i Cramlington.Men det här var ju inget alls..Nästan...Köpte fyra kuddar för 5 pund..Dessa ska jag sy nya överdrag till och sy på lite spets och så tänkte jag..fSen gick vi runt lite i Charityshops..Men jag köpte inget..Shoppade lite mat bara..Sen när vi tog bussen hem så sa Thelma att det hade varit en dålig dag för hon hade inte köpt mycket alls..Men jag fick ju sagt tvärtom då....Jag tyckte det var en bra dag för vi inte hade köpt något..haha..Så där ser man hur olika tänkandet är..Likaså när vi åkte TILL marknaden..Det har regnat här..igår öste det ner.Och idag har det skvätt lite..Men det var inte roligt tyckte min vän.Det bara regnar och regnar..Men jag kan inte tänka så..Ok det är inte roligt när det regnar varje dag..Men jag känner mig så glad ändå..Det kunde varit värre tycker jag..Men som sagt..Tänkandet är olika.Och tänk vad tråkigt om alla skulle tycka samma då..haha..Sen när vi kom hem så satte jag mig vid symaskinen..Resultatet ses ovan..Det är änglar klädda i fotbollslaget Newcastles färger..Ska ta med dom till sjukhuset på torsdag..Ska ju in på den femte behandlingen av sex förhoppningsvis..Och Maureen som säljer scarfar säljer även på marknaden.:Så hon föreslog jag skulle göra några svart/vita..Får se om dom går åt eller inte...Vem vet..Jag kanske får med dom hem igen..Men det är alltid någon som vill ha dom..SÅ jag bekymrar mig inte för det..Så jag har inte gjort så mycket mer än suttit här och sytt..Min syster ringde från Trollhättan.:och imorgon åker dom iväg till Gran Canaria igen..Dom åker två gånger om året. I februari och augusti..SJälv har jag inte varit i MOgan sen maj förra året..Det har ju inte blivit så..Men jag hoppas jag kan åka senare i år..Till vintern och stanna en stund..Få träffa alla jag känner där nere igen och njuta av livet..Ja det gör jag för all del nu också.:Men det var så mycket lättare när man bodde där nere..Behövde inga vinterkläder tex..Man klarar sig med så mycket mindre än vad man tror ..Det lärde jag mig..Men sen vi kom hit och tillbaka till husboende så börjar man samla på sig igen.Fast vi har så dåligt med ställe att förvara det på..haha..Det blir lite som en ekorre så fort hjulet börjar snurra igen..Men kanske kan man komma till den punkten någon gång att man inser igen att man klarar sig bra ändå..Ja det var lite reflektioner över livet igen..Nu ska jag snart dricka en kopp te och sen ropar bädden.:Men jag är väl tillbaka igen imorgon..Till dess..njut av livet..Kram /lena

Kommentarer
Postat av: cina

God afton min sköna...vilka fina änglar. De är för bedårande.

Såg att din kära syster är på G till GC..hon sa att hon skulle nog inte kunna sova något i natt..det känner jag igen, spelar ingen roll hur många resor jag har gjort men det är samma pirr varje gång..ett härligt pirr med andra ord..resepirr.

GOD NATT Miniña

2008-08-19 @ 23:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0