lördag kl.13.11

Hejsan igen..Nu är jag här..Är lite trött efter behandlingen och har inte haft ork att skriva här..Även om jag har mått ok och gör så ännu..Men det finns liksom annat att tänka på också än att skriva här..fniss.Dagen idag är lite omväxlande vad gäller vädret..Det var regn i morse..Sen klarnade det upp..Sen kom det en häftig åskskur på bara ett litet kick..Sen har det klarnat upp igen.:Men nu är det nog en skur på G igen..Det skulle bli så idag sa dom på väderutsikterna..Men jag tar det lung och sitter i sängen ändå..Så jag bryr mig inte så mycket om vädret..Har pratat med min lilla syster idag..Hon hade ringt och grattat pappa som fyller 82 idag..Det har jag också gjort..Det blir inte så mycket sagt..Efter några minuter så säger han...tack för att du ringde..hahaha..Men jag brukar prata lite längre med hans sambo..Jag ringer var fjortonde dag..
Fick ju behandling i torsdags igen..Och igen blev jag allergisk mot den ena sorten..Carboplatin..Så jag kommer inte att få den mer ..Men jag tror inte jag får någon ersättning för den..Har ju taxolen också.Får prata med min doktor nästa gång.Han var inte där i torsdags utan det var en av hans underläkare..Men jag fick ju svar på scannen jag hade gjort veckan innan...Om jag nu fattade henne rätt så har det inte hunnit bli några stora tumörer..utan mer prickar lite utspritt då..men dom krymper ialla fall..Så det är ju ett gott teckan..När behandlingen är avslutad så blir det en ny scan..Jag frågade då om det finns något kvar om jag får fler behandlingar..Men då sa hon nej man får bara sex..Men jag ska ta upp det med min doktor..Dels så får jag ju inte mer carboplatin..och är det då lite småfläckar kvar så känns det inte bra om jag inte kan få mer behandling tycker jag..Men den dagen den sorgen.:Jag får ta det som det kommer kommer..Det är dumt att oroa sig innan det finns anledning för det tycker jag..Är väl rätt så pigg idag ändå..Ska ta och göra min meditation nu tänkte jag..Har bestämt jag ska vila..och då passar det bra med meditationen precis just nu..Har fel på bilen också förresten..Har varit en gubbe här nyss som har lokaliserat felet..Men vi har fått beställa en ny del till bilen..Och den kommer väl på måndag..Så i torsdags körde Ian mig och hämtade mig..Han var inte på bra humör hahaha...Han har ju så mycket att göra säger han.:Men det är saker han själv tar på sig för att ha något att göra..Sen gnäller han och säger att alla bara litar på att han ska sköta saker och ting..Sen blev jag ju så försenad i torsdags efter behandlingen för att jag fick inte gå hem med den gång..Och jag bad en sköterska ringa honom och förklara..Och det hade hon inte gjort..Så jag var inte hemma förrän sju på kvällen.:Och Ian har det jobbigt med rusningstrafiken tydligen..Det är det enda han gnäller om när han kör tidigt på morgonen eller på em.när det är rusningstrafik.Vet inte riktigt varför han tycker det är så..Men alla är ju olika..Jag är glad han kunde köra mig och hämta mig..Men jag bad om ursäkt flera gånger..men jag kunde ju inte heller hjälpa att jag blev allergisk..fniss..Hoppas vi får ordning på bilen så Foss kan köra nästa gång..Jag skulle kunna köra själv.:Men jag har inte kört Mercan ännu..För jag litar inte på den..Den har varit lite så där med att starta sen vi köpte den..Men det blir säkert avhjälpt nu då..Och då kan jag ju se till att få testat denna också..jag körde ju Rovern när jag åkte och handlade så det var ju ok..Ja ja..Alltid är det något sa flickan som blödde näsblod..(ooopppss)..nu slutar jag för idag..Är förhoppningsvis tillbaka imorgon om jag är pigg.:Till dess...njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: Piba

då har jag kollat dig idag med då mor...nu säger jag gonatt...ringer dig söndag kväll...va fan va klockan går..ringer ikväll då=) natti

2008-08-03 @ 00:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0