hur kommer det sig..???

 Hej igen..Hoppas ni har det bra..Jag HAR det bra..Men fy för attan vilken natt och vilken start på dagen..Först bilden..Jag använder ett mailprogram som heter incredi mail..och till detta finns det massor med olika "brevpapper" att ladda ner..Så denna bild är från en människa som har suttit och gjort denna bild..Tyvärr kommer jag inte ihåg vad hon heter..Men det är alltså inte min bild..Och goa rara Annika..Paprikan var go..haha..Och vitlöken blir nästan söt när man kokar den..och smakar inte alls så som vi är vana att den gör när vi använder den i matlagning..likadant med grillad vitlök..mums..Den blir mjuk och go..Och minns att imorgon är en annan dag..:-)
Ja vart ska jag börja då...I går kväll kunde jag inte somna IGEN:..så halv sex imorse hade jag ännu inte somnat..VA!!!!!!!...det är så tråkigt så det är inte sant..Och då infinner sig många tankar när man ligger där..BLA...hur kommer det sig att natten är SÅÅÅÅÅÅ LÅÅÅÅÅÅNNNNNGGGG..och dagen är så kort i sådana lägen..Till slut måste jag ha slumrat till och vaknade "käckt" kvart i åtta :-( Nu har jag ju den "förmånen" att inget väntar på mig på morgonen.:Förutom katten Moggie då..Jag bestämde mig för att ligga kvar..för jag var ju trött så att säga...SÅ jag låg där  i halvdvala och lyssnade eller rättare sagt hade morgonprogrammet på...Då knackar det på dörren kvart i nio...Men va....f...n...tänkte jag..Är posten redan HÄR???? Han är visserligen tidig men inte så tidig..Dock kan paket utlämnare komma tidigt..Och jag väntar paket..Vad göra???Jo..dra jumper över huvudet..cykelbrallor på och ut i hallen och öppna dörren..Där står det en man som var lika kal på skulten som jag..hahaha..Fast han såg lite konfunderad ut över att se mig..haha.:Men tänk det skiter jag i..Jag har inte peruk..När jag går ut i stan har jag något på huvudet..Annars här hemma och ute i trädgården är jag barhuvad..Vad tusan...jag orkar inte göra mig till och så ..haha..Ska se om jag kan lägga in en bild på hur det ser ut med en kal skult..haha.:Den är från förra sommaren... hahaha.JAAAA..det gick ju..Trodde bilden skulle vara för högupplöst..Men så såg jag ut då..Och sån ser jag ut nu..haha..I alla fall..denna "glada" man..ville leverera plattor grus och sand som vi var på handelsträdgården och beställde igår..Dom kunde omöjligt leverera förrän sent idag på em..Då inställer sig ännu en tanke hos mig...Hur dags går dom upp och börjar jobba om dom tycker att kvart i nio är sent på eftermiddagen????Hahah.:jag bara undrar alltså..Dessutom kunde han inte last a av det vid stora ingången..Det kom på två pallar..Och vi skulle ju ha det på andra sidan där den "stora" trädgården är..ungefär 25 kvadrat..haha..SÅ han fick köra runt och in på gårdsplanen där.Då var inte det bra..Han kunde inte köra för långt in..Hur ska du kunna lyfta av det då sa maken...Det ska jag inte sa han.:Jag bara kör..Jag ska inte heller lasta av sa maken då..Du kan backa längre in..SÅ han flyttade vår bil och då backade "den sure" lite längre in..Han hade visserligen kran att lyfta av med..Och det förstår jag väl att det är tvunget..Men varför är det tvunget att vara så in i nordens fruktansvärt SUR OCH  OTREVLIG...Dessutom fattades det ju saker så klart..Så käre maken ringer upp handelsträdgården och påtalar både den tidiga timmen(för oss alltså) och den otrevliga attityden plus att det fattades grejor..haha..Så det var ingen BRA start på min dag..Men vem har sagt att det alltid ska vara bra..haha..Huvudsaken är att man ser det fina i tillvaron ändå så att säga..Och det kan jag ..lyckligtvis..MEN F..N om jag inte somnar i tid ikväll..Ja då är jag väl vaken igen då..haha..Sen anser jag mig ha fått mer tecken på LOA....DVS:.lagen om attraktion. EX..om du tänkter negativt så infinner sig allt negativ..tänker du positvit så drar du till dig positiva energier..På så vis kan man uppnå i stort sett vad man vill.Läs boken The Secret..Fick ju nys på Skaldemans hemsida..från syrran...www.skaldeman.se..handlar om GI noll osv..Men han hade många bra länkar ..och där klickade jag mig in..Och det var mycket bra där..BLA en engelsk sida faktistk..Där en man skriver om sina erfarenheter av cancer och EV:.ett sätt att hålla det bättre i schack..och igen fick jag läsa om att socker och antihistaminer också föder cancerceller..Och jag måste ju ta antihistaminer när jag har fått behandling.För er som inte vet vad det är så kan man säga att det är allergitabletter.:Jag blir som en stopplykta i fejset och på bröstet när jag fått cellgift..Ialla fall..Denne man..hade fått reda på flera fall av cancer som hade blivit bättre och det hade försvunnit med hjälp av medicinen tagamet..Som är en medicin för dom som har magkatarr..Det innehåller ämnet cimetidine..Det är detta som tydligen är verksamt..Så alla mediciner för magkatarr hjälper alltså inte..Så jag var ju alert på den punkten då när jag ändå var tvungen att gå upp..Så jag tog mig till apoteket..Då fanns den inte var klart..Men jag ska ta mig till Ashington en dag och kolla där..Såg att den inte finns i Sverige nu..den är indragen..För dom som ev.läser vad jag skriver och är intresserade av vad jag har läst så är adressen www.second-opinions.co.uk/cimetidine.html..Den är visserligen på engelska men för den som förstår det så är den lättläst..Så för mig var det väl ett tecken igen att jag ska vara positiv även om jag varit lite "seg" och haft mycket tankar de senaste dagarna..och det har varit omöjligt att få bort dom...Fast jag har kört hårt med meditationen så har tankarna trängt sig in där också..Men nu känns det lättare igen..Och så ska det vara..Nu kära vänner har jag skrivit en hel bok..så nu får det vara bra för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram/Lena  Så här såg jag ut då jag använde peruken som för övrigt är skitsnygg..jag har nog aldrig sett så bra ut som då..hahaha..

Kommentarer
Postat av: cina

hej..igen.

Har läst din bok, attans vad du har skrivit mycket...Jobbigt det där att du inte kan sova..

Och du LENA jag tycker du är fin på BÅDA bilderna.

Har en kompis som fick bröst canacer..hon har nu avslutat sin behandling..cellgiftet o strålningen.

Hennes hår hade nu vuxit 2 cm sa hon.jobbigt att de dumma gifterna måste ta bort håret...



Här är det bra...jobbar o sliter.

Önskar bara att det blev jul snart så vi kan sticka iväg till Gran Canaria..det ska bli så roligt att få fira julen ihop med släkten där.

Och få vara uppe i underbara TEROR.

Allt är så mysigt där o långt från turister o hotell.

Kram och lova mig att du sover i natt..Cina

2008-08-28 @ 20:39:25
Postat av: cina

Du det gick inte att komma in på länken för det var prickar efter....Den



http://www.second-opinions.co.uk/cimetidine.html



hälsningar Cina igen.

2008-08-28 @ 20:47:21
Postat av: Aneth

Jag beundrar er som orkar skriva om era sjukdomar, tankar, med- och motgångar. Hamnade på din blogg genom levaidag. Jag hoppas att du mår bra och önskar dig all lycka. Kan inte säga annat än KÄMPA PÅ, man blir glad av allt jäklar anamma som ni har. Lycka till och kramar från mig.

2008-08-30 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0