hur dum får man vara????

 HEEEJJJJJJ igen..Nu är jag här tidigt idag..Kommer inte att röra mig ur fläcken mer idag tror jag..haha..Vill först säga tack för att ni kikar in och skriver lite till mig kära goa vänner..Tack för snälla ord.:Det värmer mitt arma hjärta..Bilderna idag är från ljusglimten.se..Söt ängel va..
Ialla fall..Idag har jag lite att berätta..Hur dum får man bli????Jag syftar då på personen som sitter och skriver detta inlägg just nu...haha..Jag visste ju att jag denna veckan måste ta mig till stormarknaden i Ashington och handla..Mogge katten hade inte sitt vanliga torrfoder och jag behövde ditten och datten..Och jag har ju inte gått ordentligt nu på några dagar..Så glad i hågen skrider då nämnda skribent till verket..Och bestämmer sig för att ta sin shoppingvagn och gå till stormarknaden..Märk väl..jag hade en LÅÅÅÅNNNNNNGGGGGGG lista..Men jag hade föresatt mig att köpa katt mat..givetvis..Kolsyrat vatten för det gillar jag...Frukt lite grönsaker..Och kanske lite av det småa..om jag så får säga..Min shoppingvagn är modell STÖRRE...och när så jag kom in på stormarknaden så tappade jag väl hela konceptet eller????FÖr helt plötsligt så behövde jag DET...och jag måste ju ha DET...men GUUUUDDDD::..detta måste jag köpa nu också..AH...det ordnar sig..Jag får ju plats i "dramaten" vagnen..ÅH...när jag skulle betala..ta mig på trallemeddan som vi sa när vi var unga..När jag kollade kvittot..Då hade jag handlat 59 artiklar..hahaha..Och på min shopping lista återstår...kaffe...te...honung....blåbär..Så jag får väl ta bilen imorgon och komplettera...hahaha...Sen skulle jag ju då dra hem allt..Fick i allt nästan.:Så det blev två plastkassar också..Jag gick hemifrån strax efter halv tolv..Och var tillbaka kvart i tre..haha..Det var LITE kämpigt att dra vagnen..Jag drog och drog..och bytte hand...pust och stön och stånk..Tills jag efter att ha travat på så sakta kom till insikt att jag kan ju skjuta den framför mig..Så det gjorde jag..Då gick det lättare..Men JÖSSES ...jag var dysvett...PÅ HELA SKULTEN...hahah..Och jag kan ju inte skylla på att håret är för tjockt och långt..för jag har inte mer än lite fjun..ser ut som en tennisboll med fjun på..haha..Men jag har ju keps..Den fick jag ta av mig och som tur var så hade jag papper i fickan så jag fick torkat av huvudsvålen..hahaha..Ja vilka äventyr va..Så när jag kom hem så frågade  jag IGEN...varför kan JAG ALDRIG göra något med måtta..???fniss ..Nä det ska maxas totalt..Men men..Jag har gått länge och motionerat..DET ÄR JAG SÅ GLAD FÖR..har ingen värk idag..Det är skönt..Men jag kunde inte somna igår kväll..SÅ halv fyra imorse gav jag upp..Då tog jag en sömntablett..Men idag får det gå som det vill..Nu har jag ätit tabletter för denna gång..Det blir alltid så några dagar efter behandlingen..Pratade med min älskade stora syster igår.Vi pratade om en bok som heter optimal nutrion..Hon hade hört att om man "föder" en cancercell med socker så förökar den sig lavinartat..Men om du lägger den i fett så dör den inom några timmar..Och jag fick faktiskt tag på denna bok..Och jag tror nog det ligger något i det..För ända sen jag opererades i Januari förra året så har jag haft ett sådant godis sug som jag aldrig haft förr..Jag har på ett år ätit mer godis än jag gjort under mitt 51-åriga liv..Och nu efter behandlingen i torsdags har jag slafsat i mig igen..Men nu ska jag ta tag i det.:För om det är så som det står i den boken så ska jag då inte bidra till att föröka mer celler..Jag äter ju ganska hyfsat för övrigt.:Mest vegetarisk mat...mycket frukt och grönt..Men det där godissuget har varit envetet.:Men nu är jag ÄNNU mer motiverad..Jag måste ju för höge Farao göra vad jag kan i min ände för att leva..HERR Cancer ska inte få glädjen att ta mig inte..Så nog är det viktigt vad man stoppar i sig..Mycket mer än man tror.Jag är också lycklig i tron att kroppen har mycket mer läkekrafter inombords än vad vi tror..Så när jag gör min avslappnint/meditation så suggererar jag mig själv och tänker och ser mig som frisk..Så lätt ska dom inte bli av med mig..haha..Nä jag vill nog vara med och reta en och annan ett bra tag till..Ja..kära vänner.:Detta var väl allt för idag..Till nästa gång..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: cina

Hej...Visst är det bra med en Dramaten...ps vi har två när vi går o handlar.

Juan drar en o jag en...Om vi har handlat för mycket o ringer sonen för att komma o hjälpa till...vägrar han att gå hem med oss..vill gå före i snabb takt..ha ha. säger att det är PINSAMT att gå med sina föräldrar som drar Dramaten...ha ha.

Vänta tills han bli i vår ålder...då är han nog glad att det finns sådana kärror.



Det där med ditt godis intag...låter spännande.

Ät o var Glad Lena.

Kramar y abrazos...Cina

2008-08-26 @ 22:26:19
Postat av: cina

ps...har du sett de här bilderna...kram igen cina

2008-08-26 @ 22:42:10
URL: http://www.panoramio.com/user/1835175

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0