håller på o håller på

  Hej och hå...Idag har det varit en fin fin dag..Soveriet var väl lite så där..Gav upp och tog en tablett strax efter ett i natt..Ja jag vet..Ta tabletter är inte bra..Men denna gången har det varit så varenda gång jag har fått behandling..När det är dags för nästa behandling då har jag så smått börjat komma tillbaka till vanlig sovrytm igen...haha..Nu är det ju så som sagt var tidigare att jag har inget som väntar på morgonen.Men det är ju för tråkigt när ögonen inte VILL blunda men jag vill det..*ler*..Så när morgonen kom så var jag vaken ganska tidigt men helt plötsligt VAKNADE jag av att telefonen ringde..Då var klockan nio..Det var Thelma..Fast jag kommer knappt ihåg vad hon sa nu..Men jag vet att vi bestämde att jag skulle komma till henne mellan halv elva och elva..Så Lena fick vacker MÔSA sig upp..MÖSA säger vi på västgötska..det är att man får ta sig upp..men det förstod ni väl antar jag..Gav den rara "lilla" katten Moggie mat..så klart..Sen på med vatten kokaren och sen gjorde jag min frukttallrik..Strax efter tio fick jag väcka kära maken för han låg ännu och trynade sött..Jag skulle ju iväg..Så han kom upp och släppte ut Moggie i den lilla trädgården och intog sin frukost utanför på sin stol..Hans frukost är väldigt olik min..Hans frukost betstår av en stor mugg te ..och så några cig.för att vakna..Sen går han hela dagen och "äter" på detta sättet..Sen fram på kvällen äter han ett mål mat..Sådana matvanor har han..Alla är vi olika..
Jag kom mig iväg till Thelma i det härliga vädret..Solen LÖS med sin frånvaro..men det var SÅÅÅÅÅ varmt och skönt ändå..Vi bor fem minuter från varandra..När jag kom dit så tog alla fyra hundarna emot mig med STOR glädje ..vilket gladde mig också.:Jag är en stor djurvän..Hon har tre border terrier och en jack russel..Den lilla Jack Russel tiken Mini var som galen.Hon hoppade upp på mig så jag satte mig på huk och hon riktigt studsade upp i knät..Sen kom tiken Tinker..och hon gjorde likadant..Ja det var härligt..Vi fick på hundarna koppel och Thelma hade packat en påse med tomma glasslådor-En var..Vi skulle ut och plocka björnbär..Det växer helt vilt här..Hur mycket som helst..
Så vi gick iväg strax före elva..och vi hittade massor med bär..Och vi ska nog ut igen om måndag för då är det säkert mer moget..MEn vi plockade ändå var sin glassburk nästan full..Och jag får dessutom hennes..Men hon har tagit hem dom till sig för jag har inte plats i frysen..Det är väl snällt så säg..Det var så mycket bär och alla var ju som sagt inte mogna..Och det är ju gott om antioxidanter i björnbär också..Bra och billigt för mig som gillar frukt och bär..
Hade bestämt att när jag kom hem så skulle jag försöka få mer ordning på bloggen.:Har läst nu att man kan ändra i stort sett allt..Så jag har öppnat en blogg till..Men den ska jag ha till att testa och se om det fungerar med alla förändringar jag vill göra..Och hitills har det inte gjort det..hahaha..Men jag antar att jag någonstans kanske glömmer något tecken som måste vara med.Fast jag behöver inte tänka på det när det är en test blogg så att säga..Då har jag ju den riktiga kvar utan att ställa till bekymmer med den så att säga..
För även om jag anser mig om att kunna LÄSA en instruktion så hänger nog inte huvudet med riktig ändå ännu..Har hört dom kallar det för cytohjärna..hahaha...Läste det i en annan blogg som en annan cancerdrabbad tjej skriver..
Själv har jag mått bra idag..som tur är..Har lite ont i bålen här och var..Men jag hoppas och tror att det är muskel smärtor.:Har nu fått tid för en ny scan igen.:Den sista behandlinge är den 11 september och jag har scan den 1 oktober..Sen blir det träff med doktorn..Jag hoppas det går bra så jag kan åka hem och träffa alla därhemma..Min vän Yvonne fyller år i slutet av oktober så det skulle ju vara himla roligt att få vara hemma och gratulera henne då..
'Men man får ta en dag i taget..Det blir som det blir..
Inte har jag sytt nu på flera dagar för att jag fått i skallen att jag ska ändra bloggen..Hur man är va!!!!..Jag skulle ju göra änglar till jul..Det hade ju varit bra för då behöver jag inte sy så mycket närmare jul.haha.Men det kommer väl.:jag ska ägna denna helgen åt bloggen..Sen får jag sy igen..
Piba min son...jag har sett spelet..bra..Du ringer Malmberg imorgon då...fniss..
Och jag har pratat med moster idag..båda mostrarna förresten..
Nu kära vänner slutar jag för idag..Håll tummarna att jag får ändrat utseendet på bloggen..haha..Till nästa gång...njut
  av livet ..Kram/Lena                                                         






Kommentarer
Postat av: cina

Fler som inte kan sova...det är så svårt att gå o lägga sig... förstår inte det.

Det värsta är att jag är född morgon pigg haha.

Ska skicka några bilder på min kära släktings hund..rasen heter PUMI.. Kruza heter hennes hund..världens goaste..hon födde en kull valapar i vårast.3 st två svarta o en vit..

jag är så nyfiken på din nya BLOGG..säkert fler som är det.

Nu sover vi gott..kram Cina

2008-08-30 @ 00:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0