fredag och kreativ och må bra

 Hej igen..
Ännu en fredag i detta livet..Tack Cina och Yvonne för de snälla orden..Kul så kul att se att ni är här..Visst är det hemskt med flygolyckan i Madrid..Men hur man än gör så får man aldrig full säkerhet..Du har rätt CIna..Man får lita på att det går bra..Det är ju tack och lov inte så ofta det händer så hemska olyckor..Men när det händer så blir det stort och hemskt..
Här i Newbigin är det idag regnigt..Och jag har hållt mig inomhus..Tänkte gått en sväng.För jag mår tack och lov bra idag..Men jösses vilken dålig natt jag hade..hahaha..Jag får ju så mycket mediciner under behandlingsdagen...bla..steroider..Och dessa gör att man inte sover..Så trots att jag då tar sömntabletter de första dagarna efterår så är det inte säkert jag sover..haha..Så när klockan var halv fyra i morse var jag uppe och fixade lite kamomillte..Sen somnade jag snällt..Det var väl det kroppaskrället saknade kan tänka..hahaha..Den får ju det varje kväll annars..Sen var jag vaken strax efter sju igen för nästa dos med steroider och illamående tabletter..Men sen lunchtid behöver jag inte ta med steroider..Det är bara denna första dag efter behandling..Men illamåendetablett har jag en kvar i kväll..Har även back up om det behövs...Och så tar jag allergimedicin under några dagar..För jag blir knallröd i hela fejset..och på bröstet av behandlingen..haha..Så jag ser mer och mer ut som du gjorde Yvonne när du jobbade som stopplykta i San Augustin..hahaha..Men det lättar om någon dag igen..Ja det blir lite mycket tabletter de första dagarna efteråt..Tar ju alltid penicillin varje dag..En om dagen..för att jag inte har någon mjälte..Men det kunde ju varit värre för höga farao..Så jag klagar verkligen inte..Jag vet att många kan bli jätte sjuka av cellgiftet..Men jag är också SÅ säker på att mina positiva affirmationer och min meditation och suggerering hjälper i allra högsta grad..
Har också hunnit vara kreativ idag..Sydde en väska idag igen..Nu utan större problem..Ska se om jag kan få in en bild på hur den ser ut inuti också..Har inte lagt upp två bilder förut..Men jag gör ett försök så får vi se..Kanske får jag skriva om alltihop..kanske är det bättre att vänta och lägga in den imorgon..För då blir det ju ännu en ny bild..hahaha..Har inget hört från min syster i PdI idag..men hon ringde igår morse innan jag åkte iväg..Och hon var så glad för hon var pigg och inte bakrusig som det lätt blir när man kommer ner..I dag har jag inget hört ännu och klockan är nu snart sex...Men jag antar att hon har annat för sig ..haha..Lyssnar nu till Brolle..Gillar hans röst..Tycker han är en jäkla duktig sångare..Har kommit igång med att lyssna lite till musik igen.Har inte blivit varken lyssnat eller spelat något på en lång lång tid..Men var sak har sin tid..SÅ är det ju vad det än gäller..Huvudsaken är att man är nöjd och glad med sitt liv och leverne.Och det tycker jag att jag är..Det är så lätt att klaga för så lite.Istället för att vara tacksam för lite..Det behövs ju inte så mycket egentligen som man tror..Jag är glad varje dag jag vaknar och tackar för det..och jag tackar för dagen när jag går och lägger mig..Hur ofta gjorde man det förr..???Man tog bara allt för givet..hahah..Det gör jag inte nu..Utan lever här och nu..Men nu är jag klar här för idag..Är jag alert imorgon tittar jag väl in då igen..Till dess..njut av livet..Kram/Lena

Kommentarer
Postat av: cina

Hej igen...går ofta o tänker på dig att du är så trevlig o rar..Hur du orkar att fixa o trixa hit o dit..

Genom mitt arbete vet jag...om jag ser till att människor MÅR BRA.. kan det oftast snabbt bli en förändring. Det finns en bra artikel om dessa bra hormoner LÄS det här :

Må bra-hormon bekämpar cancer

Forskare vid Rutgersuniversitetet i USA har upptäckt att

....må bra-hormonet BEP (= betaendorfinpeptid), som finns i vår hjärna, kan stärka immunförsvaret så till den grad, att till och med cancertumörer slutar växa. BEP-nivåerna i hjärnan ökar automatiskt i samband med .....motionsutövning ....

vid en trevlig konversation i goda vänners lag

....och i andra sammanhang som får dig att trivas och må bra.

Artikel om BEP

Kram Cina





2008-08-23 @ 18:34:28
Postat av: cina

Glömde och skicka ett recept:

Recept på finskt fruktbål

Man häller ca tio liter hembränt (eller annan god starkvara)i en spann och lägger i ett rött lingon att dra ett slag. Sedan tar man raskt upp lingonet igen så att inte fruktsmaken blir alltför dominerande.

2008-08-23 @ 18:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0