en regnig lat dag.

 God tisdag kväll..Hoppas att ni har haft det bra..det har jag haft även om jag har varit lat..Fast jag har inte varit lat på ett sätt..För jag har gjort klart änglarna nu..Det är fem stycken.Det som återstår är att stryka vingarna och sätta på dom..Så lite har jag gjort även om det inte kan räknas till husjobb..Jag hade tänkt gå ut en sväng idag också..Och var klädd för att ge mig iväg..Då börjar det ösa ner..Och genast kom den lille jäveln fram och satte sig på axeln och viskade i örat.."Du behöver inte gå ut idag Lena..Du var ju ute 1.5 timme igår"...Nja..tänkte jag..men det är ju inte idag..Det hjälper ju inte..."JO då säger nämnda jävel..du kan gå ut i morgon..Tänk på att du sov dåligt inatt också..Vila du.."....Jag försöker stå emot..Men han var så jäkla stark..Fast kanske mest för att jag tillät honom att vara det..hahaha..Så jag ska väl inte klaga för mycket ändå tycker jag..Har hållt mig i mitt rum och lyssnat på allsköns musik samtidigt som jag har sytt..Så imorgon kan jag posta änglar till Yvonne..Hon ska ha tre stycken..Sen ska min andra Yvonne ha två..Men jag ska inte skicka dom ännu..Har en grej till som måste bli klar först..Kan inte skriva det heller.:För idag har hon varit ute och läst min blogg..Och skriver jag då vad det är så blir det ju ingen överrasking..Har fått namn på alla änglar utom en..Jag brukar ju ge dom namn..Oftast kommer namnen till mig när jag nästan har gjort klart dom..Då är namnet bara där..Så jag har en kille som heter WIlle..och en ängel tjej Wilma..Dessa två ska gå till ett syskonpar..Så jag tänkte det passade bra med sådana namn..Sen har jag en Annika och en Smilla..Men den femte är rakt omöjlig att hitta namn till.:hon talar inte om för mig..Normalt så "talar" dom om vilka dom är..vad dom heter..Jag får fundera lite till och ta upp henne igen och se vem hon är..Åt spaggetti och köttfärssås idag..Ja vegetarisk förstås..Har inte ätit kött nu på länge..Använder mycket corn..Det smakar lika bra som kött får jag säga..Tog en glas rött vin till..Det var himla gott..Sen satt jag ner vid datorn och smälte maten ..Kollade in netlog..Och hade en liten chatt med stora Yvonne..Himla roligt..Thelma ringde imorse..Har ju inte fått tag i henne.Men idag fick jag veta varför..Hon hade tappat telefonen i hinken med vatten när hon gjorde rent ute i hundgården..haha..Så den har legat på tork i några dagar..Vi ska nog ut imorgon en sväng.Det ser jag fram mot..Jag gillar henne..även om hon är lite småjobbig när hon har druckit..Men vem är inte det..fniss..Jag behöver ju inte träffa henne för den delen.Men då ringer hon istället..fniss.Nä jag ska inte säga så.:Jag HAR sagt till henne att inte ringa om hon är påverkad.:Men jag får nog säga till igen.Jag bryr mig inte om hon dricker eller vad hon gör..Men hon får respektera min önskan också att inte ringa när hon är påverkad..Mest för att jag inte hör vad hon säger..hahaha..Det är ju inte hennes fel att jag inte fattar..hahaha..Det ordnar sig nog..Nu ska jag sluta för idag.Troligtvis är jag tillbaka imorgon..Till dess..njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0