behandling

 Hej igen..Nu är jag hemma igen.Har ju varit på behandling idag..Det har gått bra..Men det tar hela dagen i anspråk..Fast vad gör det egentligen..???Kom in strax före elva..då tas det blodprov..sen får jag vänta på svar och se om det är bra och jag är stark nog att få behandling..Men hittills har jag varit så lyckligt lottad så mitt blod har varit bra..Sen ska cellgiftet blandas till...Och jag är ju inte heller ensam patient där..Personalen är SÅ himla goa..och snälla och välkomnande..Det är synd att man ska träffa dom där i en sådan miljö menar jag..haha..Fast kanske dom inte hade varit så trevliga att känna privat.Vem vet..fniss..Hade en liten Chat med min doktor..Han säger att det är borta på en del ställen.:Men jag glömde fråga hur det ser ut på levern och på njuren..Så det får jag göra nästa gång..SOm är den sista behandlingen..Så jag frågade vad som händer om det ännu finns cancer kvar..Han sa att det kan vara lite svårt att se om det är cancer...Eller om det är rester från den gamla cancern så att säga..Men som han sa..om det är inaktivt så har det  ju varken växt eller minskat..Efter den sista behandlingen får jag vänta några veckor så får jag en nu scan...sen ett prat igen med doktorn..Sen efter det kan jag nog åka hem till Sverige en sväng..Sista behandlingen är den 11 sep..så det blir att jobba ännu hårdare med meditationen och suggereringarna..För bort ska det..Nåväl..själva behandlingen idag kom inte igång förrän vid två..och den påsen tar tre timmar..Och sen tar det en stund att åka hem..Var inte hemma förrän stra före sex..Så nu har jag ätit en god tomat och mozarella sallad..Men vitlöksbröd såklart..Det är så himla gott...Sitter just nu i sängen och skriver..Jag är lite sliten..Men inte trött..Men det är så tråkigt att sitta där en hel dag..Även om jag har sällskap..Det finns ju alltid någon att prata med::idag mötte jag Molly som låg inne med mig i påskas..Tyvärr hade hon fått dåliga besked..Jag visste inte heller att hennes cancer var tillbaka liksom att hon inte visste att min var ..Men hennes växer trots cellgift..Så dom ska pröva en starkare hårdare dos på henne..Men hon skulle ta att tänka över det om hon verkligen vill det..För det kan göra henne döv..SÅ jag vet inte hur hon ska göra..Men hon fick min  adress igen..SÅ om hon orkar så hör hon av sig..Hon är så rar..
Det känns tragiskt att läsa om flygolyckan i Madrid också..Den kanske kunde ha undvikits..Så många liv till spillo..Så många människor i sorg..Landsorg i SPanine i tre dagar..Det blir ju stora konsekvenser med plan inblandade i olyckor..
Nu ska sluta för idag..Men om jag är ok är jag tillbaka imorgon..Bilden ovan visar min arbetsplats.Har nog haft den ute tidigare..Men då var det som en liten bild..Nu syns det ju lite mer..Till nästa gång..Njut av livet..Kram /Lena

Kommentarer
Postat av: Yvonne Tidblom

Hej min vän....De ser så sött ut i ditt rum tycker jag.Ja vi får hoppas att du kommer hem till Sweden o hälsar på.Sänder många kramar från Lisa o Annelie,dom tyckte att Änglarna va jättesöta...Nettan va ju inne idag o kollade tjocktarmen,hon hadde massa polyper,så dom har skickat in på analys,så inte de är canser,hon ska göra om behandlingen lite längre fram,ja de finns så mycke skit i sjukdommar.Har haft en bra dag skapligt väder.Vilken flygolycka de har hänt,tänkte på din syrra med en gång blev alldeles kall,men de va ju inte med i de planet...så jag ska gå o lägga mej nu o läsa GT..må så gott min vän så hörs vi..kram

2008-08-21 @ 21:50:11
Postat av: cina

Hola..vad du är underbar..att orka sätta sig och skriva ned allt efter en tuff dag..Du är en HERO.

och med den viljan o styrka du har ...är hjälpen ännu större.



men vilket fin liten syhörna du har..vackert o ordningfullt.



Jag ska äntligen lämna in min symaskin för rengöring..var så knäpp att ta en annan olja ..så Maskinen blev :( och sommna in..ha ha. ska nu få det fixat.



Olyckan..ja fy. Tänkte direkt på din syster. Tur att se på forumet att allt var OK med henne o de övriga i familjen.



Kommer att forsätta o flyga o lita på de som ser till att planet är OK ..Var är man 100 % säker på att inget ska hända, det kan jag inte se något svar på.



Sov nu gott.. och Forsätt att kämpa o SY..kram cina

2008-08-21 @ 22:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0