Helgdag

Hej alla vänner och ovänner.Hoppas att ni har det bra så här på måndag förmiddag.Här i England är det helgdag idag..Men jag har ingen aning om vad för helgdag det är..Dom firar inte första maj här så som vi gör därhemma så kanske är detta deras ersättning.Vad vet jag.Dagen är solig och blåsig.Ska hänga ut tvätt snart.Jag har lite resfeber redan.Har skrivit en lång lista på vad jag ska ha med mig.Måste ju släpa med alla mediciner..Och eftersom jag får behandling denna veckan så får jag vackert dra med mig steroider och och penicillin och allt vad det nu är som jag måste proppa i mig..haha..Men det kunde varit värre..Jag är glad att jag slipper betala för all penicillin och aspirin jag måste ta..Jag får betala för receptet här ..men all medicin är gratis. All sjukvård är gratis..även din vårdcentral..Min peruk var gratis..Min skjuts till och från lasarettet är gratis..Så jag är glad att jag var här när jag blev sjuk..Hemma kanske dom bara hade öppnat mig och sytt igen mig igen..hahaha..Vem vet..jag är ju inte kostnadseffektiv..fniss..Har precis talat med min stora syster i Hjo..Hon kommer med mig till mogan..och vi kan inte komma dit fort nog..haha..Nu längtar vi båda..Hon ska ta med sig kaviar till mig och katten..fniss..Ja han äter kaviar..och han äter aioli..han prövar allt som han ser att jag stoppar i mig..Jordnötter choklad..kakor...fniss..Marmite..som alla engelsmän äter..Fast det är i och för sig bra..Det innehåller massor av B-vitaminer..Nu ska jag hänga min tvätt och dricka ytterligare en kopp kaffe innan jag tänker göra något annat..fniss..Glöm ej...njut av livet..
Den mänskliga kroppen känner en mäktig obetvinglig dragning till hopp.Det är därför patientens förhoppningar är läkarens hemliga vapen.De är de dolda ingredienserna i varje recept.
Kramar till er alla..Lena

Kommentarer
Postat av: Piba

Skriver väl kanske 2 rader här då, så vet du att jag har kollat denna oxå;) Saknar dig morsan..Kram Piba

2007-05-07 @ 19:11:36
Postat av: Pyret

Hejhej Xtra mamma :D Nu hitta jag dig allt. Hur ar de me dig? Med mig ar det bra. Glomde ju av att gratta dig i lordags. Sa GRATTIS GRATTIS i efterskott, hoppas du hade en bra dag. Idag har vi mulet har, blir nog regn senare :/ Jag vill ju ha sol. Skot om dig!
KRAMKRAM

2007-05-09 @ 10:18:23
URL: http://pyretma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0