söndag i england också..

Hej alla vänner och ovänner..Hoppas att ni alla har det bra..Klockan är nu tio söndag morgon..och det är mulet igen..Tror det blir regn..det har varit regn de senaste dagarna..och i Yorkshire och på andra ställen också här i landet är det total översvämning..Många har fått hus förstörda inuti..det är tråkigt..kan tänka mig det blir ett jobb att sanera. Men vi har klarat oss..ja inte från regn..men annars..På bilden ser ni min goa charmiga katt Moggie som jag snart hoppas kan vara här..Vi hittade honom för fyra år sen på en terass i solen i Mogan..han var full av löss..och högst tre veckor..Och jag kunde inte lämna honom så där..Så jag har fött upp honom med napp flaska..Han är SÅ charmig..stor är han nu..Han vill gärna äta allt jag äter..eller vi äter..Det är jordnötter..kakor..aioli..ja det mesta..Kalles kaviar är också fint att slicka i sig..fniss...Han är en härlig karaktär..I dag ska jag eventuellt ta min stegräknare och gå till stranden..Jag har ju några timmar att fördriva..Så jag tänkte att jag skulle se hur långt det är till fots..Sen har jag inget mer planerat för dagen..och lika bra är det..Jag ska ringa Foss senare..för kanske kommer han hem den 17..Om det inte har blivit något krångel för katten och biljett..Det lät så igår.Men jag har inte alla detaljer ännu så jag får väl reda på hur det blir idag..Det är ju tusan att det inte går så lätt som man önskar att det ska gå..Huvudsaken är att dom båda kommer hem ..sen får det bli när det blir då..oavsett om jag är här eller inte..I går hade jag middag här.Det var lyckat..tror jag..Det var Ian min svåger och mina grannar Susanne och Andy..vi åt och drack..och sjöng lite..fniss...Det var trevligt..Det sa dom ialla fall...Ian var tvungen att åka hem vid halvåtta..Lördag är ju hans pub kväll och den går inte att missa..men vi andra fortsatte i några timmar till..Så jag tror att min granne är lite seg idag..hon hade lite svårt med sina steg när hon gick hem..Andy var nykter nästan..han skulle upp och jobba klockan sju i morse..och jag var ganska nykter också..Tror jag..haha..Jodå det var jag..Jag känner inte av något idag och då var det inte så farligt..Men jag brukar försöka dricka vatten till vinet också...och sen inte dricka för mycket heller för den delen..Det är ju en fördel..Nu ska jag sluta för idag och försöka få igång mig..
Njut av livet och ta vara på varandra..."Utan hopp skulle hjärtat brista"..lev väl..kramar från lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0