regn regn regn

Hej igen..Jag lägger in en bild på Mogan igen..Det är tydligen enda chansen att få se lite solsken..Det enda solen lyser med här är med sin frånvaro..fniss..Det är kaos i stora delar av landet..I Sheffield är det väldigt illa..¤ människor hitills har drunknat..och hem är förstörda..och dammar brister..ja jag vet inte vad..Men här i Cramlington är vi förskonade från översvämning även om det regnar..I dag hade jag tänkt att gå till marknaden..Det finns en loppis där..och jag är barnsligt förtjust i loppis..fniss..Men hur kul är det att gå ut när regnet öser ner.`????Jag bara frågar...Men förhoppningsvis lättar det kanske så jag kan gå ut..Jag behöver ju röra på mig också..Jag åt en massa godis igår och har ju dåligt samvete för det..fniss..Det har blivit bättre..men jag äter ännu en del..Måste till apoteket och fylla på mitt vitaminförråd också..Så jag har dagen upplagd om det bara slutar att regna..Som tur är har jag ännu böcker att läsa..Både engelska och svenska..Nu är det inte många dagar kvar till Foss och Moggie kommer hem..Men det ska vara lite besvärligt in i det sista..Det senaste är att hans box måste vara större och ha en galler dörr...Boxen kunde inskaffas efter mycket möda och stort besvär..men tyvärr är det ingen galler dörr..men igår förstod jag att det är företaget som har hjälpt till med pappren som kräver att det ska vara en sådan dörr..Så det är inte en EU-lag som jag först trodde..Så Foss har bråkat med dom om detta..Boxen är godkänd för transport..Den är stämplad..Foss jobbade ju inom transportdelen i flyget i 30 år....Så han sa till kvinnan på företaget att han kan sådant här...haha..Ja han är som en terrier när han blir retad...fniss..Så hon tyckte han var elak..Men han sa till henne ..du låter mig inte prata till punkt utan avbryter hela tiden..och det är elakt..fniss..Så han tar sin box med katten i..och företaget vill inte ha ansvaret för hans transport..jo det har ni sa Foss..Jag betalar inte över 7000 Skr för katten och ni inte har något ansvar..Jag lovar att katten inte kan öppna boxen...han ska slå i några stora bultar och sätta remmar runt om...Moggie är nämligen en ny Houdini..så han kan ta sig ut från olika ställen utan större problem..fniss..Ja det blir nog bra..Dom landar i Manchester halv sex...på kvällen..sen ska Foss antingen ta tåget eller hyra en bil...Jag är inte pigg på att han kör..Han har inte kört bil på många år..Men det är som att tala till en vägg..Vi får se hur det blir..Tar han tåget är han i Newcastle antingen halv elva eller strax efter klockan ett på natten..Hinner han med det tidiga tåget är han ju hemma tidigare..Men det är minst 20 mil emellan..så tågresan tar minst 3timmar..Nu slutar jag för idag och hoppas att ni får lite regn från oss..Inte länge kvar tills jag kommer hem nu..På måndag är det två veckor..Ska bli härligt..Lev väl och njut av livet..ta vara på varandra...Jag tänker inte på allt elände..utan på allt det vackra som ännu finns kvar..Skrivet av Anne Frank..tänkvärda ord...Kramar från Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0