terror

Hej igen. Nu är jag tillbaka igen..Har varit lite lat denna veckan.Men jag har varit så trött.Men jag vet inte varför.Det har varit en katastrofal vecka här vädermässigt sett..Folk har dött av allt regnande..Ja inte av regnet..haha.men av följder. Många har fått sina hem förstörda-Flodbanker har brustit.Och det är ännu stor regnrisk.Vi har klarat oss bra här.Men bara lite nedanför oss är det katastrof.Vi har bytt premiärminister i veckan och bara två dagar efter den nye börjat var det två bilbomber i London.Som lyckligtvis hittades innan dom exploderade.Sen i går..Lördag..Körde det in en bil eller jeep i terminalen på flygplatsen i Glasgow. Och det var terrorist dåd.Dom fick tag i dom två som var i bilen.En av dom brann som en fackla...nu på sjukhus..En av dom hade vad dom kallar ett självmordsbälte runt midjan.Ett vittne sa att en av dom skrek Allah Allah..Nu håller polisen på att söka runt i hus i Glasgow..Det var två asiatiska män sägs det..Det är inte klokt att det ska vara så..Engelsmännen är ju vana vid alla dessa bomber men jag tycker det är lite jobbigt.Sen gnyr alla muslimer på att dom är "förföljda"..jag förstår inte det..Jag förstår att dom flesta som är involverade i dessa attacker är troligen fanatiker..men tyvärr så får ju alla andra muslimer lida för vad dessa gör.Det är ju inte riktigt men jag förstår det också..tyvärr är nog människorna funtade så..Vi får tro att vi i världen aldrig någonsin slutar kämpa mot terror. I dag är det söndag igen..jag ska gå till Sainsburys och handla hem lite paj och pasty tills Foss kommer hem.Det gillar han..Sen behöver jag köpa kattsand också.Vi får ju äntligen hem Moggie.Det ska bli kul att se hur han reagerar.Det går nog bra.Han är ju en stark katt. Och i morgon är det två veckor kvar tills jag kommer hem. Det är något som jag verkligen ser fram mot.Det ska bli underbart.Det blir väl full rulle med en gång kan tänkas..Vi ska ju flytta i augusti så det blir att sätta fart med en gång. Det är ju bara två veckor kvar när jag kommer hem. Så det är nog vist om jag kan packa det som inte används och städa ur lägenheten allt eftersom.Det blir säkert bra. Piba och Johnnie får ju hjälpa till också. Johnnie har ju semester då med. Så jag tror att vi kan få fixat det ganska fort om vi ligger i hårt alla tre..Nu slutar jag för idag..Men lev väl och njut av livet.Får se om jag är mindre lat nästa vecka och kan skriva mer..Ta vara på varandra.
Kramar från Lena

Kommentarer
Postat av: Piba

Hej på dig morsan...hoppas att Foss o Moggie hade en smidig resa hem...du får väl hälsa...kram Piba

2007-07-03 @ 10:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0